torsdag 21 januari 2010

rester av revolutionen... (menskänsliga varnas)

Jag tror på big bang och inte på Guds terori om hur vi är skapta.
Vi har ju "rester" kvar som tex hörntänder och tånaglar.
Sen har vi fått en del onödigt skit som tex blindtarm och visdomständer. Har den någonsin haft någon funktion? Enda bra med dom är ju att de skapar arbetstillfällen när alla ska ta bort skiten!

Vi kvinnor har ju oftast varit det svagaste könet genom historien, med några undantag för några kulturer. Och rent teoretisk är det förståligt vi är ganska bundna till hemmet för att det är vi som födder och ammar våra barn.

Men som om inte det här vore nog så har vi fått nått mer, vi har fått mensvärk. Varför? Har människor av det kvinnliga slaget, alltid haft en fruktansvärd pluserande smärta en gång i månaden. Är det meningen att det ska vara så? Är det för man ska komma ihåg att man har mens och komma ihåg att byta tampong?

Är det bara vi människor som har mensvärk eller är alla kvinnliga varelser överlag drabbade? Ligger rävhonan i sitt gryt en gång i månaden och gnyr, ber rävhanen om choklad och förstålse?

Sen är jag en av dom som inte är så hårt drabbad, jag spyr inte tex. Men det är fan inte trevligt.

Sen har jag tänkt på en annan sak i samma ämne, borde det inte vara mixade storlekar i en tampongask. Helt ärligt hur många använder samma storlek tiden igenom? Om förpackningen innehöll, några plus för natten, några normal och några mini för slutet av perioden, skulle inte det vara det ultimata?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj nu har jag massor att säga!

För det första, jag fnissade en stund åt din rubrik. Jag tror du menar "rester av evolutionen" :P

Örsnibbar är också en sån där grej som jag hört är en helt "onödig" kroppsdel. Som man inte hittat nån funktion för.

Det där med svagaste könet tycker jag är lite kontroversiellt...

Och sen tror jag knappast att det är nån evolutionär "tanke" med mensvärk, det är väl bara en naturlig följd av det som händer i kroppen när man har mens? Jag menar, du BLÖDER inne i kroppen, klart som fan det gör ont då!

Jag har aldrig nånsin använt nån annan tampongstorlek än "normal". Aldrig ens tänkt att jag borde det. Och eftersom tamponger är en förbrukningsvara som dessutom går åt i en väldig fart kan man väl i så fall köpa ett paket av varje storlek om man behöver det. DET vore det ultimata!

Tack för mig :P

..Carl-Astrid sa...

Jag menar rent historiskt sätt, det tog fan så långt tid innan vi fick röst rätt tex...

jo jag köper faktiskt olika storlekar. Men det tar så mycker plats i badrummet.

Men det gör ju inte ont för alla och det är ju inte att jämställas med ett sår som blöder. Det är ju en hinna som är förlaga till moderkaka men som sedan stöts bort eftersom ägget aldrig blir befruktat. (till min stora besvikelse)