söndag 20 juni 2010

en dag av kärlek och förväntan....

Igår va ingen vanlig dag. Jag vill på nått sätt tro att hela Sverige stanna upp. Jimmy och hans mamma skulle till Borlänge och jag tänkte för mig själv "puckon, inget är väl öppet en sån här dag!", det va tydligen öppet. Konstigt tycker jag. Det var ju ändå en national helgdag.

Temat för denna helg var "tänk vad jag kan berätta och visa bilder för mina barnbarn". "jo då, mormor stod där längst fram vid kortegen när drottning Victoria (hon måste va drottning när jag är mormor) och Prins Daniel åkte förbi som nygifta"

Jag måste erkänna att när kortegen åkte förbi var jag så upptagen med att ta kort att jag glömde titta. Men vid lejonbacken titta jag och grät. Samtidigt som dom stod där fick jag sms av Jimmy att han sakna mig. Då grät jag en skvätt. Dom va så fina och jag ville också ha nån att pussas med.

Efter lejonbacken stressa vi oss hemåt. På med tvn och maten. En soffa har aldrig varit så skön som då. Det var helt fantastiskt. Och maten var så god och Prins Daniels tal var så fint.

Vår meny:
*
Frasvåffla smaksatt med Västerbottenost, serverad med löjrom,
creme fraich, rödlök och citron.
*
Oxfilé, med sparris, champinjoner, zucchini och sherrysås
*
Bröllopstårta

Inga kommentarer: