lördag 27 januari 2007

Förintelsens dag

idag den 27 januari är det dagen vi ska minas förintelsen och hedra dom som dog av den men även de som lyckades överleva. Alla har väl läst Anne Franks dagbok? När en av min klasskamrater i sjuan läste en recension av Anne Franks dagbok stod dörren till koridoren öppen en av skolans lärare smög in lite grann i dörrhålet. När min klasskamrat läst färdigt sa läraren "mina syskon och föräldrar dog också i gaskammaren, jag överlevde kriget" sen gick han vidare. Undrar hur man mår om man överlevt något sånt?

Det finns en så fin film om andra världskriget som heter livet är underbart den är så otroligt fin, den handlar om att aldrig förlora hoppet. Har du inte sett den måste du se den! Ska se filmen Ninas resa senare idag, mamma har pratat så mycket om den filmen.

Jag tycker alla ska tända ett ljus för offren som inte överlevde.

1 kommentar:

..Carl-Astrid sa...

ja ja vet ska vi se den nån dag o gråta ihop???