fredag 26 januari 2007

tjuvlyssnat.se

hitta en massa skoj som jag tänkte dela med mig av:

Ett par ~25 sitter tillsammans. Killen skriver på mobilen och tjejen tittar på en bebis i en barnvagn längre fram.
Tjej: Åh, kolla bebisen!
Kille (sneglar dit hon pekar, fortsätter skriva): Ja.
Tjej: Men kolla då.
Kille: Ja?
Tjej: Jag vill ha!
Kille (funderar en sekund och reser sig sedan lugnt): Okej, jag ska fråga henne.
Tjej: Va? Vad gör du?
Kille går fram till mamman som tittar upp.
Kille: Ursäkta, min flickvän skulle vilja ha din bebis. Kan du tänka dig att byta den mot något?Mamman (ler): Jasså jaha. Nej du, jag tror inte det.
Tjejen rodnar och är knäpptyst.
Kille: Okej, tack i alla fall (går tillbaka till sin flickvän).
Hon sa nej.
Tjej (lågt och generat förmodligen av alla blickar och spridda skratt): Du är inte klok!
Kille: Jag vet, älskling.
Killen lägger en arm om hennes axlar och fortsätter skriva
_______________________________________

Tjej 1 sitter och messar. Tjej 2 tittar på. Båda är ~30.
Tjej 2: Är det till killen du träffade igår kväll?
Tjej 1: Mmm...
Tjej 2: Men du ville ju inte träffa honom igen? Är det så smart att skicka SMS då?
Tjej 1: Men jag har ju redan pratat med honom idag, så det är redan kört. Imorgon däremot! Då ska jag inte prata med honom.
Tjej 2: Men om han pratar med dig då?
Tjej 1: Jaa... Då är det kört imorgon med!
Tjej 2: Med den attityden kommer ni ju vara gifta innan du gör slut.
Tjej 1: Nä! För på bröllopsdagen får man inte träffa varandra före altaret! Där har jag min chans att smita...
___________________________________

Tåget är fullsmockat och en man i kostym ~50 sitter och läser affärsdokument. Men det kommer ideligen pip från hans mobil. Han blir mer irriterad för varje gång och muttrar och stirrar sig omkring. Till slut får han nog och ställer sig upp.
Mannen: OK, vem faaan är det som bluetoothar bögporr till mig hela jävla tiden?!

Inga kommentarer: