måndag 29 januari 2007

Mitt nya liv...

Igår bestämde jag och min ny funna stjärna Ann-Charlotte att vi ska tävla.... vi ska inte hetsa varandra vi ska peppa varandra.. vi ska se vem som går ner mest i vikt på åtta veckor.. imorn ska ja väga mig o mäta runt magen och armar och lår. Här är min plan för ett hälsosammare liv:
  • Frukost: först Anna Skipers komigång drink med citron och ingefära (ganska äcklig) sen 30 situps och sen sportgröt (både råg och havre) med russin, äppelmos och lättmjölk. Sen gå 4 km till jobbet. En kopp kaffe med mjölk när ja kommer fram.
  • Lunch: slutar jag 13 eller 14 så blir lunchen en shake med vetedieten och fett och sockerfri youghurt. Slutar jag 16 eller 18 så blir det riktigt mat men mycket grönsaker och fullkorsris eller fullkornspast.
  • Middag: har ja ätit riktig mat på dan blir det shake på kvällen och tvärt om.
  • Övrigt: Bara cola på helgen och aldrig mer än 1,5 l i veckan. Bara godis en dag i veckan. Försöka träna hemma 30 minuter varje kväll, hopprep och situps m.m. Gå och simma minst en gång i veckan så jag kanske kan komma över min bikiniskräk dessutom i samma veva.

Det är väl inte helt 100 att jag kommer hålla det här till punkt o pricka men jag ska försöka nu jävlar ska ja bli snygg... ;) Gud vad ytlig jag är...

Inga kommentarer: