tisdag 30 januari 2007

mitt nya liv: dag 1

frukost: ja hällde i mig den där citron-ingefärs snusket, med lite efterföljande kväljningar men det hör ju till... (kräkas är ett efektivt sätt att går ner i vikt men inte så hälsosamt så det skippar vi nu) sen gjorde ja 30 situps det va ju inte sååå jobbigt.. funderar på att öka till 50 lr nått men sen kom jag på att ja ska öka dom gradvis. 30 denna vecka nästa 45 osv.. Sen åt jag min sportgrött (både råg och havre) med russin, äppelmos och lättmjölk.. akta er för euroshoppers äppelmos den smakar nått konstigt.. sen gick ja i rask takt till jobbet fundera på att köpa stavar faktiskt men det är lite töntvarning på det. drack en kopp kaffe med mjölk o sen börja jag jobba. Åt ett äpple på halvtio rasten.
Lunch: fullkornspasta med grönsaker o tomatsås och lite fetaost.. vatten till..mycket gott det blir samma imorn.. det råka bli nån chokladboll men det tycker ja va oki..
Middag: eftersom ja trodde att ja inte skulle jobba så hade ja inget förberett. men det blev en sallad med fullkorspasta och fetaost och lite salami (jag tänkte lite proteiner måste ja få) vatten till...
Kväll: åt en liten youghurt (minimeal) och en kopp kaffe på halvsju rasten o så nu efter duschen ska ja göra mig en kopp te och ta några torkade aprikoser.. det är bra gott det...

Om man bortser från chokladbollarna så har ja skött mig hela dagen.. jag är mycket stolt. Jag orkar inte träna nått nu men va fan jag har jobbat 7-21 idag. Jag har inte tagit ett glas saft på hela dagen det va svårt där vid lunchen.. men ja motstod det.. annars blir det rätt många glas på jobbet specielt om det är svartvinbärssaft är det äppel så kan det kvitta..,

1 kommentar:

..Carl-Astrid sa...

jag svarar pass men det va inte fler än tio iaf =P nej men det kanske va 3