måndag 9 juni 2008

bloggpaus

jag har problem med internet därav min bloggpaus som varat under helgen, jag ska ringa bredbandsbolaget sen. Jag orkar inte nu.

För övrigt så får jag ju inga kommentarer på bloggen längre så jag antar att ingen läser den längre heller, så det spelar det egentligen ingen roll om jag skriver eller ej.

I fredags (trots att jag anser att nationaldagen enbart är trams) så åt vi sill och (dyr) färsk potatis, och sen på kvällen blev det traditionell flintastek. Mycket gott, mycket gott. Vår nya elgrill är helt fantastisk. Det blir lika bra som på kolgrill och det smakar inte annorlunda, tro mig!

Sen på kvällen iaf, åkte vi till torsby efter många om och men. Framme i torsby började motorn koka. Vi som inte skulle komma hem så sent, där föll ju våra planer. Det roliga med trasiga bilar och alkoholiserade män är att dom går tillbaka till någon slags ap-hjärna. Dom ska visa sig duktiga och starka. Alla ska fram och pilla. Men vi fick den hjälp vi behövde och kunde åka därifrån vid 1 snåret.

(oj nu gjorde jag nog någon sur, skrev till en på msn att det verkar så hemskt stressigt att va arbetslös. Då fick hon bråttom och skulle helt plötsligt gå. =P Vad dum jag är ibland men det är svårt att låta bli)

Resten av helgen har jag jobbat och slöat. Igår shoppa jag lite iofs. Köpte ett linne på Gina med blommor på och sen en blus och ett nattlinne på hm. Men en sak jag saknar från sthlm är dels pulsen i stan och att det aldrig blir så dött som här. Inte ens hälften av affärerna i stan va öppna igår. Vi träffa på nån kompis till jimmy som blev alldeles chokade av att vi gick i affärer på en söndag. Jag tycker absolut inte det är nått konstigt, normalt folk jobbar ju i veckorna och är ledig på lördagar och söndagar. Då passar det väl bra att shoppa på en söndag. Som tur är va allt öppet i bergvik, det är ett ställe man kan lita på det. Även om jag nu ville lagerhaus och qubus men det kanske jag kan ta idag.

Ne nu ska jag nog bädda sängen och klä på mig. Puss puss

2 kommentarer:

Carro the one and only sa...

när var du på bergvik igår?

Anonym sa...

Hoho, du jag tänkte faktiskt kommentera ditt senaste blogginlägg imorse! Men det stod typ "hej hej det är nationaldagen och vi ska inte göra nåt särskilt", vad ska man kommentera då liksom? Inte bara läsarnas fel att det inte blir några kommentarer ;)

Och ahhhh det stavas cubus! :P