fredag 13 juni 2008

ett rikt djurliv...

häromdagen när vi kom ut ur duschen ligger Gunnar mycket stolt med en grå klump framför sig, jag närmar mig och ser att det är en död mus. Så börjar han leka med den och springa runt med den i lägenheten, det va inte så skoj.

Igår morse så går jimmy upp och hittar hela lägenheten full med så klutar av kattspya och kattskit. Inklusive en svald (tuggar han inte maten) och sedan uppspyd näbbmus. Mycket fräscht. Gunnar får vara inne några timmar och ta det lungt.

På eftermiddagen släpper vi ut han igen, en stund senare kommer han in med 30-40 cm lång levande orm i munnen. Som den djurvän jag är får jag fulltständig panik och står i soffan och skriker. Tur man har en man i huset som kan ta hand om sånt här. Nu visa det sig bara vara en snok, dom är ganska ofarliga men läskiga ändå. Jag va hispig hela kvällen.

Jag har funderat lite, om han tar in en huggorm och jag är ensam här, visst får man ringa SOS då. Det borde ändå kallas för nödsituation. Jimmy säger att ja inte får springa ut ur lägenheten utan ja ska stå kvar i soffan och se vad den tar vägen. Ofta ja kommer våga det, speciellt efter han berätta att dom kan klättra. Ja men gör mig lugnare.

Nu väntar jag bara på att Gunnar ska komma med fåglar och kanske en padda i munnen. Eller varför inte en fiskmås.

3 kommentarer:

Carro the one and only sa...

fy va hemskt håll katten inom hus så slipper du dessa äckliga djur

..Carl-Astrid sa...

men man får väga äckliga djur nångång i bland mot en ej rumsren katt samt att städa kattlådan..

Anonym sa...

Jag saknar ditt flitiga bloggande :( Förut var det nästan alltid ett nytt inlägg när man kom in här...men inte längre :(