tisdag 10 juni 2008

Falskhet

Jag vet att man inte ska snacka skit om sin egna mor men ibland är det hemskt svårt att låta bli. Min mamma har en väldigt falsk sida. Den sida handlar om barn. Hon säger att hon älskar barn så mycket och att det är synd att hennes barnbarn bor så långt bort. Men så jävla långt bort bor dom faktiskt inte, det kunde va värre. När jag får barn så kommer hon ha barnbarn mycket längre bort än vad hon har nu.

Hon ställer aldrig upp som barnvakt, nu tror jag iofs inte att Anna frågar henne. Men man kan ju erbjuda sig, man kan väl träffa sina barnbarn och åka på utflykt med dom utan att Anna ber henne om det. Man kan visa nått som helst intresse av sina barnbarn. När man sen är på samma ställe som dom kan man ju då anstränga sig lite. Man behöver inte leka men man kan sitta och prata med dom, höra hur dom har det i skolan osv.

Jimmys mamma har 6 barnbarn, 5 i umeå och 1 i ludvika. Det är långt det, inte som det är mellan bålsta och gustavsberg. Men det händer ofta att hon slänger sig på swebus och åker till ludvika för dom behöver barnvakt, eller för hon inte har nått bättre för sig och saknar sina nära och kära. Umeå åker hon inte lika ofta till men hon gör det flera gånger per år iaf. Hon ställer verkligen upp för dom.

Så det känns skönt att veta att mina framtida barn kommer iaf ha en farmor som ställer upp för han eller henne.

2 kommentarer:

Carro the one and only sa...

det är ju bra iaf fast du inte stor ut med henne hihi

..Carl-Astrid sa...

ja men det är en annan sak det... hon kan va barnvakt när ja ska göra saker