måndag 16 juni 2008

idag ska jag på utbildning

idag vad det dags för utbildning för sommarvikarierna, spännande värre. Vi ska vara där klockan 9 och då vet jag inte alls vad vi ska göra, sen blir vi bjudan på lunch (fantsy värre) sen ska vi på lyftteknik. Jag har varit på lyftteknik flera gånger förrut och visst är det lärorikt men sen gör man ändå om man själv tycker.

Jag håller på spricka för jag inte vet när intagningsbeskedet till skolan kommer, jag har försökt mailat för att få nått svar om när det kommer men alla hänvisar bara till någon annan. Jag har börjat fundera på det där med pengar och studielån. Va brukar folk ha i månaden när dom lever så där. Räkna lite lätt på det och 8 000 lär man ju klara sig på lätt, men jag vet inte hur det där går till, är det jag som säger till csn hur mycket pengar jag behöver i månaden?

har en annan sak jag egentligen vill berätta här men jag ska nog låta bli.. hihi

5 kommentarer:

Emma sa...

Vad är det du ska plugga?

Jag har studiebidrag från CSN och det är på 2500kr /månaden ungefär. tar man lån tror jag det ligger på runt 7000kr/månaden.

Carro the one and only sa...

Hoppas de går bra för dej på jobbet men de är ju inget du inte gjort förut menar ja då de ska någ gå bra. Jag vet va de är du vill berätta å jag är så glad för eran skull =)

Fiskardottern Malin sa...

man söker om studielån, och de man får papper hem i brevlådan om man sagt till när man sökte, annas kan man nog gå in på csn sida och begära papper hemskickade... och man får som max typ sju och fem... är det nått mer du vill veta så är det bara att fråga :)

Anonym sa...

Ja nu har ju alla skrivit om csn så då har väl Sara inget att tillägga...

Anonym sa...

jag tillägger att studiebidraget ligger på typ 7361 kr :P