söndag 18 februari 2007

läskigt värre..

min enda skräk under min tid med bil har varit att jag måste tanka!!! Jag har ALDRIG tankat.. kan verka mysko eftersom jag hade moppe en längre tid men ja e så bortskämd. Jag har gått o gruvat mig för det här. men idag tänkte jag att ja måste ta tjuren vid hornet, antingen idag eller imorn. Så det fick bli på väg hem idag! jag tänkte "obemanadstation -billigare; bemanad station - dyrare" så jag svängde in vid jet-X lr vad fan den heter. Och titta på sakerna där och tänkte "men hur ska ja klara det här" som tur är kommer det en kille (typ 35) samtidigt och börjar tanka. Jag fråga han om hjälp och han va så snäll så. Vi stoppa in 120 kr och satte i slangen och inget händer! Eh nehe! sen ser ja hur han tänker o så säger han "vi kanske inte kan tanka från samma pump samtidigt" "ja fråga inte mig svara ja" så va mina pengar borta o så försvan han med typ, han sa iofs innan att han som ägde macken bode ihuset brevid. Jag knacka på men inget svar. Sen åkte jag hem! men så tänkte ne fan ja ska ha bensin! tog penna o papper med mig o lämna en lapp vid hans dörr sen kom nån precis när ja skulle åka. Så fråga ja o ja det va hans mack. Han va ganska nochalant "hehe ja ni måste allt ha gjort fel", men han kolla iaf i datorn sen fick ja mina pengar tillbaka. Sen åkte jag till OK/Q8, det är en riktig mack det men personal som kan hjälpa en!!! jag tanka och sen betala jag i kassan! det tänker jag göra fram över, akta er för obemanade stationer man tror det är billigt men dom bara knycker ens pengar!
Jag känner mig ganska stolt!! har tankat för första gången i mitt liv!!!

_____________________________________________________________

sen till nästa sak:
helgen den 2-3 mars tänkte jag ha litet get together vin och gott o äta men då måste lixom Sara, Malin och Saras Linda komma annars skiter det sig.. Jag vill ju så gärna träffa Linda, hon verkar så skoj. Sen måste ja ha en anledning att städa annars blir det inte gjort så ni måste komma.. säg vilken dag som passar er bäst... =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry babes men...höhöhö, guess what, det är min lediga helg du snackar om! Aweee! Var så rädd att du skulle ta den helgen som kommer får då jobbar jag och satt och fiffilurade på hur jag skulla kunna ta ledigt, men icke då, jag är leeedig den helgen. Öh flummsnack. Jag är PÅ!

Anonym sa...

hahah fan va rolig du e!! kan lova att ajg va nådigt nervös första gången ajg skulle tanka oxå....men de ger sig me tiden lixom....grattis till dina cm i midjan oxå, verkligen as mkt grattis!!! Ja du jag jobbar den helgen *suprise* jag jobbar alltid men jag slutar 17 båda dagrna så så länge de efter de så spelar de ingen roll vilken dag faktiskt!! Men jag säger som sara jag e PÅ!!!