onsdag 22 april 2009

att jobba i Poolen...

måste säga att det är super skoj att jobba i poolen, inge dag är den andra lik och jag förlorar ingen kunskap som jag gjort om jag jobbat tex på äldreboende. Ena dagen lindar man ben (det är en konst i sig, tragla som fan när jag hade praktik i vintras), andra dagen sondmatar man (ger mat genom en slang som sitter direkt in i magsäcken), tredje dagen ger man insulin och tar blodsockerprover (litet stick i fingret) och fjärde dagen jobbar man på larmet och har blodtrycksmanchet med sig för man vet inte alls vad man kommer få för larm. Allt jag saknar nu är lite omläggningar av kladdiga sår. När man väl har lärt sig allt så grundligt så vill man ju använda sig av kunskapen.

Man kommer på mer och mer vad man ska ha i sin jobbryggsäck. Varma koppen är skit bra att ha med sig om man måste sticka iväg lite oplanerat på jobb. Men jag ska ta och göra iordning ett "övernattningskit" med tandborste, deo, tandkräm, hårborste osv. Måste bara hitta någon bra nesecär att ha det i. Svårt att hitta en som är lagom stor och snygg.

Nej nu ska jag slänga mig på soffan, har sovit så dåligt inatt. Har jobbat sovande natt. Har lite svårt att slappna av då. Sen måste jag komma på nått mot min jävliga hicka nu...

4 kommentarer:

Linda sa...

Jo jag har coleslaw till! :) Det är en blandning av riven vitkål och morötter blandat med turkisk yoghurt, djonsenap och majonnäs, plus salt & peppar. Skitgott! Och mättande. :)

Malin - brandteknologen sa...

Tack för upplysningen =)

Dock känns det fortfarande lite fel med plast i ugnen. Antagligen beroende att en bekant skulle värma en matlåda och stoppade den i ugnen - lådan smälte. Men då var ju ugnen på lite högre temperatur med.

Linda sa...

Ja innan jag började med LCHF så åt jag bara coleslaw som tillbehör, t ex till pizza vet jag att det fanns att köpa. Men äter man enligt LCHF så är just coleslaw ett bra förslag på vad man kan ersätta t ex potatis eller pasta med. Jäkligt mättande är det oxå.

Anonym sa...

låter som ett spännande jobb :)