måndag 20 april 2009

forts...

men vad gör folk en dag som denna. Tänker iaf inte gå till svärmor hon kan få slippa oss idag, vi har varit där så mycket senaste tiden. Man blir ju tokig av att bara va hemma och fundera. Sitter man vid datorn är det lätt hänt att man glider in på massa shoppingsidor och så hittar man en massa skoj man vill ha. Hitta nyss en mycket fin barnvagn på blocket, men det känns lite väl att köpa vagn när man bara är på planeringsstadiet. Vi såg hans och hennes igår, den filmen ger mig lite lätt panikkänslor. Ska det vara så där? Tänk om man inte kan få barn? Kommer vi bli så där osams? Kommer hela världen rasa in då? (oki, vi kan alla vara överens om att jag inte mår bra av att va ensam hemma en dag, tänker för mycket)

Ska ta och slänga ihop Jimmys favoritbröd tänkte jag. Hade ju tänkt att jag skulle fixa med blommorna idag men alla har inte satt in pengar så det kan jag inte heller göra. Om man hade haft pengar och bilen hemma hade man ju kunnat åka och köpa frön och förberett sånt till balkongen, men jag har varken pengar eller bilen hemma så det går inte heller. Jag får helt enkelt plocka om i köksskåpen, det är väl spännande, så kommer Jimmy hem så hittar han ingenting. Jag ska göra lasagne sen också, men det kan jag göra vid 3 tiden ungefär.

För övrigt gick det mycket bra på banken, det var ju min bankkontakt som stod i luckan och han är alltid trevlig. Tänkte jag skulle låsa mina skattepengar så jag inte kan tulla av dom hur som helst. Och det gick hur bra som helst, det var bara att komma in sen. Det gick nämligen inte på min förra bank. Mitt egentliga ärende var att jag skulle anmäla att jag vill ha min lönespec via internetbanken. Men det löste sig också.

Det värsta är att man blir så fruktansvärt trött av att vara uttråkad. Fan att man inte sov lite längre imorse. Imorn ska jag iaf till skolan på förmiddagen och sen ska jag jobba klockan 18. Nu ser jag samma person för fjärde gången utan för fönstret, hon har orange barnvagn så hon utmärker sig. Det verkar ju va lika skoj att va mammaledig eftersom hon är ute och går hela tiden.......

Inga kommentarer: