lördag 4 april 2009

jävla baciller...

det där små jävlarna har angripit oss. Vi hällde nyss i oss dubbla c-vitaminer, hoppas det hjälper. Om det är nån som har något husmorsknep så dela gärna med er. Inte roligt att bli sjuk när jag börjat nytt jobb och Jimmy ska börja utbildning på måndag. Men jag hade ont i halsen imorse, känner mig tung i huvdet och är snorig. Men det hinner nog gå över till på måndag. Hoppas jag...

Emma ville ju att jag så gärna skulle skriva om vad jag köpte för skoj på den där affärn med utrikes mat. Köpte röd thaicurry pulver och sesamolja bland annat sist. Använde det igår i en jätte god wokgryta. Thaipulvret påminner dock starkt om vanlig tacokrydda, men det var mycket gott ändå.

Ne nu ska jag ta några sushibitar innan jag ska iväg och träffa U.

1 kommentar:

Anna-greta karls-dotter sa...

Frågan är är du berädd och göra allt för och bli frisk?

Om du väljer ja..så har jag ett toppen hjälpmedel =)

Detta behöver du:

5 matskedar bakpulver
1 jäst
1 burk krossade tomater

Blanda allt och drick det..gå och lägg dig.
När du vaknar så ska du se att du mår prima!
Jag är 67 år och jag har tagit detta varje gång jag vart angripen av dessa baciller.
Liksom min mor och hennes mor!

Många backar när dom hör ingredienserna men vill du bli frisk på en natt..TESTA!

Krya på dig