onsdag 20 maj 2009

40 kr är inte alltid 40 kr, det beror tydligen på vem som ska ha dom...

igår jobbade jag som personlig assistent, en halvtimme innan jag börja så rinde enhetschefen och berätta att hon var på sjukhus och att jag skulle åka dit istället. Det var en jävla tur att jag inte börjat cykla hem till henne, för det är en bit. Men jag hade bestämt mig för att ta bilen, eftersom man slutar 22.30 där och jag tycker det känns lite otäckt att cykla så sent när jag inte riktigt vet hur cykelvägen går heller.

Det kostar ju lite att parkera vid sjukhuset men jag tänkte att det är klart att jag får väl tillbaka pengarna av min chef. 36 kr kostade det sammanlagt, för 40 kr fick man stå ett helt dygn. Idag gick jag till kontoret och till rätt enhetschef och självklart ska jag få tillbaka pengarna, men så säger hon och jag citerar "nu spelar det här ingen roll men kom ihåg att det är inte självklart att man får sånna här utgifter tillbaka. Om du tex hade jobbat ett dygn tycker jag du skulle tagit bussen!" Bussen kostar 20 kr enkel resa alltså 40 kr fram och tillbaka, att parkera ett dygn kostar 40 kr, vad spelar det för roll? Får jag inte göra som jag har lust med. Ibland tror jag att enhetschefer finns bara för att jävlas med en.

Till nått helt annat, jag håller på med ett litet ekonomiprojekt. Jag sparar alla kvitton i en månad (från löning till löning) sen ska jag sammanställa hur mycket som går till bilen, katten, mat, förbrukningsvaror osv. Onyttigheter kommer få en egne kolum och jag känner mig lite nervös för just den kolumen. Blir ofta när man är ensam hemma på dagarna och man måste springa ner och köpa mjölk att man slänger med en bulle eller nått, vilket är otroligt onödigt. Sen ska jag försöka förbättra det som är möjligt nästa månad, en sak som jag borde försöka med är att småhandla mindre. Ska iaf bli spännande att se nästa vecka..

12 kommentarer:

nina sa...

Sv: Tack!
Intressant att se hur budgetsammanstälningen blir.

Bloggtipsaren - Tipsar om bloggar sa...

Hej, ursäkta för sent svar. Ville bara säga att du är tipsad nu.

Sabina-16 och mamma sa...

Tack så mycket för din åsikt! (:

Jenny sa...

Svar: Var till tandläkaren för några veckor sen och lagade och drog en tand. Har hellre ont ett tag till än lägger ut 700:- till på att dra den här också, men tack för tipset :)

cornelia sa...

jah, astrid lindgren filmerna är verkligen jätte bra, Inte alls som dom lite nyare filmerna som släpps nu. och barnprogramen på tv är inte lika bra som förr..

Amanda sa...

Fy va löjligt av chefen!

Liene sa...

sv: men visst var kläderna fina:)
som tur är så finns det ju kläder för alla som passar, men på alla olika bra.
kram

FRIDA HJÄRTA KEVIN sa...

sv; Okej, varför tycker du det? :)

Fredrik sa...

sv; Njaa, Blondinbella är inte riktigt min favorit :p

hanna sa...

det är den andra tjejen som jag delar bloggen med som gör det, och hon har skrivit ihop ett inlägg där det står varför :)

Anonym sa...

Smart med kvittogrejen! Ska jag också göra...när jag samlat mod till det :P

Erran sa...

SV: Jo till en början ska det göra ont att köra med epilator men jag tror att de blir lättare och lättare, hoppas jag :P nu när jag beställt en..

Kram
Erica