måndag 18 maj 2009

Lista...

1. Gillar du frågor? Absolut...
2. Namn? Lisa
3. Höger- eller vänsterhänt? Höger
4. Humör just nu? fruktansvärt trött och seg
5. Favoritgodis? praliner, men som dom sa på tv igår "choklad och godis är två helt olika saker" så mitt favoritgodis är nog vinegum

6. Är det nåt du absolut inte äter? inälvsmat
7. Kläder just nu? mjukisbyxor och linne, håret är stylat a la knullruffs =P
8. Musik just nu? tv-reklam..
9. Vad åt du senast? två rostade med creeme cheese och kalkon, sköljdes ned med ett glas oboy
10. Vad sa du senast? "ska du gå ut Gunnar?" det skulle han visst..

11. Favoritkläder? Tunika är väl det mest fantastiska plagg som finns
12. Favorit-hangout? min soffa
13. Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då? Det glada 60-talet kanske, vet inte om det räknas som epok men men..
14. Sommarplaner? jobba, plugga, bli moster, åka till Umeå, åka till Ullared, åka till Stockholm, åka till Småland (jag blir trött av att bara skriva det!)
15. Är du bra på matte? jo då hyfsat..

16. Fisk eller badkruka? jag vore fisk om det inte vore så att jag vantrivs så i badkläder, så jag är en kruka..
17. Favoritfärg? Jag är just nu inne i en väldigt lila period
18. Saft eller alkohol? Apelsinsaft
19. Längd? 173 cm
20. Hur många kuddar sover du med? I hela sängen har vi 8 kuddar när vi sover, 4 var med andra ord. Men en ligger alltid på golvet på morgonen, mycket konstigt.

21. Favoritväder? Lite småmullet så där, gärna så det kommer lite solglimtar då och då, 15-20 grader, det är perfekt.
22. Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med? Ipoden, en otroligt bra bok och en dator
23. Spelar du nåt instrument? jag har spelat blockflöjt och piano, men hur vida kunskaperna sitter kvar vet jag inte
24. Morgon- eller nattmänniska? förut var jag nattmänniska, men nu vet jag inte alls. Och just nu i pollenperioden vill jag helst sova dygnet om
25. Sparare eller slösare? Slössare, nått så förbanat jag blir så arg på mig själv. tips någon?!?

26. Vem är viktigast för dig? oj jag kan nog inte utnämna en särskild så. Men just nu så är Jimmy väldigt viktig för mig.
27. Gyllene regeln för dig? "man vet aldrig när man får mat nästa gång" ne, jag vet ärligt inte
28. Det bästa du vet? lön!
29. Bästa leksak? dom som vibrerar ;)
30. Bästa film? tjenare kungen!!!!!!

31. Tror på liv på andra planeter? självklart
32. Kommer ihåg din första kärlek? oh micke, han va så söt
33. Älskar du henne/honom fortfarande? Nej.
34. Har några homosexuella vänner? inga vänner men dock arbetskamrater
35. Tror du på mirakel? Ja, det är så mycket som är mirakel. Ett nyföddt barn är ett riktigt mirakel i mina ögon.

36. Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid? tveksam faktiskt
37. Ser du dig själv tolerant mot andra? när jag jobbar iaf..
38. Ser du på kärleken som ett misstag? ibland gör jag det, men oftast inte
39. Hur många barn vill du ha när du blir stor? 2-3 stycken, ett biologiskt och ett adopterat och sen ett bonusbarn ev, kanske en lite sladdis
40. Framtidsdrömmar? Bebis, hus, kombi, ödla, chartersemester (jag är nog rätt vanlig om man bortser från ödlan)

41. Bio eller promenad? jag är ingen biomänniska
42. Är du åt höger eller vänster (politiskt sett)? Höger
43. Glasögon, linser eller inget? jag har både och men just idag är det glasögon
44. Teknisk eller oteknisk? jag är så oteknisk
45. Är du kittlig? nått så hemskt

46. Snarkar du? japp
47. Stjärntecken? skorpion
48. Rädd för insekter? Nej
49. Äckligaste insekten? vårtbitare
50. Största svaghet? Lite för envis

51. Det här är jag bra på? jag är en jävel på att laga mat
52. Musikstil? jag gillar det mesta utom rnb, hatar beyonce
53. Lyckotal? 6
54. Favoritfilmgenre? jag gillar tonårsfilmer...
55. Bästa bok? älskar martina haag

56. Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? hmm vet inte riktigt
57. Favoritord? chocklad..
58. Vad vill du jobba som? egen företagare om jag får drömma lite
59. Chips, morötter eller godis? godis
60. Favorit pizza? cleve special

61. Skriver du dagbok? nej
62. Sport, A-ekonomi eller barnprogram? barnprogram, såg på disneydags häromdagen
63. Namnsdagsdatum? vet inte, har två gånger i kärringsveckan
64. Har du nån flickvän/pojkvän? tillochmed sambo, vuxenpoäng (har icakort också)
65. Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? väldigt ofta, ska på tattooexpo den 29de maj, då lär jag bli toksugen

66. Födelsedag? 17 november
67. Favoritchipssort? gillar inte chips
68. Synliga ärr (antal)? ett på höger ben och ett på varje på pekfinger. Har inte så mycket ärr
69. Din bästa vän (namn)? Caroline
70. Stökigt eller välstädat? välstädat numera

71. Gungar du på stolen? nej
72. Hur många kusiner har du? 5
73. Detta gör mig argast? om nån retas och jävlas
74. Bästa årstiden? höst
75. I julklapp önskar jag mig? biljetter till ESC i oslo

76. Senap, ketchup eller inget på korven? både och
77. Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? jo då
78. Vilken hand håller du gaffeln i? höger oftast
79. Är du helt dum i huvet? inte långt ifrån
80. Är alla lika värda? nej

81. Vad hänger på väggarna i ditt rum? i mitt rum? ja i just detta rum har vi högtalare, tre inramade planscher med hinduistiska gudar och två guliga tavlor.
82. Vilken färg har du på tapeterna? struktur, som vi målat över i en varm lattefärg
83. Pasta, ris eller potatis? potatis kan man variera till oändlighet, gratäng, mos, stekt osv. Men kokt potatis är trist
84. Hur är din drömtjej/kille? snäll och go
85. Vilket är bäst - Julafton eller din födelsedag? julafton

86. Ljust eller mörkt bröd till frukost? äter inte bröd till frukost (oftast)
87. Vilken läsk är godast? Cola och trocadero
88. Vad gör du helst? Sover
89. Den här frasen älskar jag att höra? "oj, den här va det visst 50 % rea på ser jag!"
90. Hur många syskon har du? två halvsystrar och en hel bror

91. Bäddar du din säng? alltid
92. Bor du själv eller tillsammans med någon? kisselimissen och sambon
93. Är du allergisk mot något? ja då
94. Är du mörkrädd? lite, i källarn iaf
95. Är du religiös? nej, men jag är fashinerad av religion

96. Tror du på astrologi? tveksamt
97. Tror du på magi? hmm nja
98. Släpar du fötterna efter dig? nej
99. Gympadojor, välpolerade skor eller sandaler? gympaskor
100. Vad är du mest rädd för? att bli beroende av andra

7 kommentarer:

Sofia Werlin sa...

Tack så mycket :)

(¯`¬•» ★ J O N N A ★ sa...

svar; nej verkligen inte. duktig? jao, möjligt. har aldrig ens hört honom :P

btw, är du från skoghall?

(¯`¬•» ★ J O N N A ★ sa...

svar; Nyfiken!

(¯`¬•» ★ J O N N A ★ sa...

svar; Ja, och den skrev jag nyss.

Karin sa...

Nää då...Jag kan göra allt med dem. )

Maria svarar sa...

Ja verkligen :/ Usch!

Hoppas du får en bra dag!
Kram

The Hills Fanblogg. sa...

om du klickar dig in på heidi pratt under kattegortier så kommer hennes låtar komma upp :)