måndag 4 maj 2009

tv-snack...

"nu ska jag inte prata robinsson, jag ska INTE prata robinsson, men såg ni?......." (gissa vem jag citerar hehe)
Om jag var med i robinsson (inte troligt, men vi leker med tanken) så skulle jag må sjukt dåligt av att inte ha mat, av att sakna min familj osv. Jag tror att nått som skulle rädda mig något ur det där svarta hålet skulle nog vara lite närhet. Bor man så där nära inpå med massa okända människor så blir man ju inte så okända för varandra rätt snart. Jag är förvånad över hur lite dom kramar om varandra i robinsson, jag skulle ta varenda chans jag kunde till en kram om jag var där.

Jag är inte särskilt fysisk av mig som person egentligen, men jag önskar jag vore det. Folk som tar på den andra när dom pratar med den ser så himla hjärtligt och trevligt ut. Jag vill också vara en hjärtlig och trevlig person.
Men sen får inte hjärtligheten gå över styr, jag såg på "Hogan knows best" häromdagen, i brist på annat. Det är en serie i osburn-stil som handlar om wrestlerstjärnan Hulk Hogans familj. Och varje gång nån av dom går hemifrån så säger dom "bye, i love u", känns inte det lite väl? Är det normalt i svenska familjer att man ropar "hej då nu går jag till min kompis, älskar dig mamma!"? Det har då aldrig hänt i min familj. Där har vi alltid varit ytterst sparsamma med de där tre orden. När jag får barn ska jag se till att mina barn vet om att jag älskar dom iaf.
Var det någon som såg Babben och co i lördags? Det är ett helt oki program tycker jag och särskilt i lördags då Johan Glans var med. Han är bland dom roligaste personer jag vet. Men varför hade Lill-babs på sig jacka inomhus? Jag fattar inte, det såg ju bara skit dumt ut?
Ni kanske la märke till att jag nu har skrivit om två program som går exakt på samma tid i olika kanaler på lördagar, men Babben såg jag på webbtv igår och Robinsson spelade Jimmy in eftersom vi spela monopol i lördags så såg vi det senare på kvällen. Tänk vad skulle man göra utan modern teknik?
Som en bonus hitta jag en bild. Jag tyckte att Robinsson-Christian bara är dryg och otroligt stöddig men jag tror att tv 4 är lite sura för att han hoppa av eftersom han var störst intrigmakaren. Hans inställning till Robinsson var ju att han skulle bli brun och gå ner några kilo. Om man inte är där för äventyret, eller för att försöka vinna kanske man inte har kommit rätt. Han kanske kunde åkt på nån hälsoresa istället då.. iaf, så hitta jag den här bilden på nätet, där han ser om möjligt ännu stödigare ut än vanligt... enjoy

2 kommentarer:

Anonym sa...

1. Nej jag vet inte vem du citerar. Vem?

2. Jag tror säkert dom kramas en del. Man glömmer lätt att vi får se EN TIMME av typ...några dygn. Mycket klipps ju bort...

3. "Jag vill också vara en hjärtlig och trevlig person". Bli det då!

4. Hehe...aa det känns väl lite över styr. Men jag tycker absolut man oftare ska säga till de människor man älskar att man älskar dom! Jag har blivit mycket bättre på det...

5. Jag älskar Babben. Och jag älskar att det går i repris på söndagar :P Jag har inte riktigt lyckats lära min hjärna att webb-tv finns, jag tänker liksom jämt "måste kolla när reprisen går!". Jag är värsta stenåldersmänniskan :P

Anonym sa...

Jag tycker han är riktigt sliskig, men som sagt var det är ju han som gör programmet lite...