lördag 2 maj 2009

vilka snillen man träffar på...

på valborgsnatten jobbade jag på larmet/nattpatrullen. Framåt två hallisunerade vi nästan om mat, jag och S som jag jobbade med. Vi gick och pratade om MAX och donken osv.. Till sist gav vi upp och åkte till grillen nere i centrum som fortfarande hade öppet. Eftersom det just var valborgsnatten så var den en hel del snillen ute där. Två som stod och diskutera om dom skulle slåss eller om dom skulle hoppa över det.. Så kom det en tjej som gick fram till kassan och konversationen gick:
- Hej jag vill ha en mosbricka med mycket räksallad.
- Moset är slut, tyvärr..
- Ah men jag som var så sugen på mos, nu måste jag läsa här och tänka om.....(tankepaus).... oki, då tar jag två korvar med mos..

Ibland är det svårt att hålla sig för skratt..särskillt två på natten..

Inga kommentarer: