fredag 7 maj 2010

Anna anka söker assistent..


Anna anka söker assistent är verkligen det enda programmet jag följer just nu, men jag ser dom flesta avsnitten på nätet eftersom Jimmy vill inte alls se det. Programmet går ut på att 10 personer är i LA och gör en massa arbetstest. Det var 5 bögar, 4 små tjejer och 1 mupp som var med från början.
Just den här muppen (Magnus heter han, för intresserade) påminner nått så fruktansvärt om en gamla klasskamrat från gymnasiet. Han framhåller sig själv hela tiden som bäst, och skulle aldrig kunna erkänna sina fel eller brister. En riktigt översittar typ som alla tycker är dryg. Dessutom har han hemskt tänder (inte för det är avgörande men det stör mig).
Hela programmet stör mig egentligen, jag älskar att hata det. Jag jobbar som personlig assistent (ibland iaf), för att få vardagen att fungera för en person. Det är väl iofs det dom här ska göra också. Men jag menar Anna Anka kan ju laga sin egna mat, hämta sin ungar och torka sig i röven själv om hon vill. Hon har både den psykiska och fysiska förmågan, ändå behöver hon en personlig assistent, det är där jag inte hänger med? Kalla det nått annat i sånt fall, betjänt eller slav. Men personlig assistent är för mig ett vårdyrke där man tar hand om en person på ett eller annat sätt inte kan själv!
(Håller på att funderar på dagens dilemma, att gå upp på vinden och hämta elgrillen eller inte! Det som talar för är att det är skojsigt att grilla och man får verkliga sommarkänslor av det. Det som talar emot är att den tar plats på balkongen, är jobbig att rengöra, det är jobbigt att krångla med skarvsladdar, det tar ganska lång tid att grilla och det blir absolut inte lika gott som på en vanlig grill. Det kanske blir så att grillen får stå kvar där den står i flera delar i en ikea-påse på vinden)

1 kommentar:

Amanda sa...

Jag stör mig också helt sjukt mycket på magnus tänder!! Jag kan förstå att du behöver en assistent om du har ett krävande yrke (tänker mig då att assistenten hjälper dig i yrkeslivet, typ håller koll på möten och ringer upp svarar på samtal osv, lite som en sekreterare) men jag förstår inte alls vad Anna anka ens jobbar med och har ingen förståelse för vad hon ska med assistenten till, de får ju abra göra svinfjantiga grejer. Men det är ett program som jag också älskar att hata.