torsdag 27 maj 2010

tasse-tjaffs

I helgen är det Tasse-mârten, som egentligen inte alls är nått att hänga i julgan alls. Men man gå ner varje år och konstaterar att det inte är nått särskilt så går man ner nästa år igen. Jimmy vill ju iaf ha brända mandlar.

På lördag under tasse så ska Hammarö kommun motta diplom som Fairtrade City. Intressant tycker jag, bara att kalla Skoghall för city känns lustigt. Det enda vi dessutom pratar om på våra personalmöten är om hur vi ska spara pengar i kommun och att det inte finns några pengar, jag börjar ju förstå vart pengarna tar vägen, till extra dyrt kaffe. Helt ärligt vet jag inte vad som finns mer än chocklad och kaffe som är fairtrade.

Jag menar inte att vara så, jag köper också fairtrade kaffe trots Jimmy klagar på mig och säger att vi har det inte så gott ställt. Men det lilla kan jag faktiskt bidra med. Eftersom jag inte måste varsla folk för att ha råd med kaffet..

(idag är det lön, sånt gör mig lycklig)

Inga kommentarer: