måndag 3 maj 2010

Hammarö 3 dagars!!

I helgen så har det varit cykeltävling på ön, tre jävla dagar. Tre jävlarn dagar så har en cykelförening bestämt när och hur boende på ön får köra eller gå över vägen. Väldigt störande! Alla som bor här tycker tävlingen är skit men när man pratar med pensionärer (jobba på hemtjänsten igår) så säger dom att den här cykeltävlingen har pågått sen utminnestider ungefär.

Men jag menar om Hammarö kommun kunde möta upp det här och göra en grej av det, så vi alla kan vinna på det. Tex så har dom gjort i ordning jätte fint vid älven, där hade man kunna slängt upp några öltält, nån tillfällig matservering osv. Haft en scen (kanske inte vid älven för det får inte plats hur mycket som helst) men lite lokala talanger, typ Starboys (Saris! du och jag måste gå och se starboys någongång!!).

Om en månad är Tassmarten, den hade man kunnat flytta till den här helgen. Då hade det kanske blivit en folk fest "Kom till hammarö!! Marknad, cykelfest och lokala band!"

I fredags var vi upp till valborgsbrasan! Har inte varit på nått sånt dom senaste fyra åren, men i brist på annat så tänkte vi gå, även om jag kände mig lite tveksam eftersom jag förvänta mig att träffa hela mitt jobb. Elden skulle tändas 20.00 så vi gick bortåt vid 20.30, när vi kom fram höll brasan på att släckas. Det vara bara brandkåren och fjortonåringarna kvar.

Det fanns inte ens rester av nått annat kvar, inga stånd med chokladhjul eller fiskedamm. Här på hammarö verkar inget sånt finnas vid elden. Jag som trodde att lakrisremmar på valborg va lika viktigt som matjesill på midsommar. Tydligen inte här. Jag som är uppvuxen i en flyttkartong har varit på många brasor i mina dagar men ingen så här fjuttig iaf...

1 kommentar:

Sara sa...

Och vad fan är starboys? :P