onsdag 26 maj 2010

En uppenbarelse...

i helgen var vi i Storfors, vi spela kubb och boule tills det börja regna, grilla vi och åt massor av god mat. Hann med några glas vin också, (vitvin och smågodis är faktiskt mycket gott) och jag fick en uppenbarelse.

Det var inte så att jag inte visste att barn är übermysiga, men det kändes som om jag va född till detta. Att busa till ungen skricker av förtjusning, peta ut grus ur munnen och säga "aj aj!" och han djupa konversationer med nån vars favoritord är "kaka".

Jag är född till att bli mamma! Jag är född till att steka pannkakor och snyta snoriga barn. Det värsta är att jag fått liknande uppenbarelser på jobbet, att det är mitt jobb som jag är född till. Tur vi lever på 2000-talet så man kan kombinera mammandet och karriären.

1 kommentar:

Anonym sa...

för att jag se på allt! och ett fan det är att ÄLSKAR satc nåt så satiken, right? det är ju helt okej, men inget jag skulle ta och se om igen.