torsdag 15 juli 2010

en makalöst rolig kväll...

För några månader sen fick jag en arbetsplats till, en gruppbostad. Jag har hela tiden velat vara på en gruppbostad eftersom det är så annorlunda mot vad jag är van vid.

Denna vecka har jag varit tre gånger på gruppbostaden och jobbat och det är roligt. Igår var det allsångskväll i folketspark. Låter ju inte toppen skoj men vi gick dit, inte för vår egen skull mest. Och det var så himla roligt. Det var verkligen inte som man hade förväntat sig. Först var det några småtjejer som höll i allsången och vi sjöng låtar man aldrig hört förut men dom va så lätta så man hängde med ändå. Sen sjöng vi två traditionella allsånger, bland annat sjösala vals. Sen blev det disney, vi sjöng "hej, hå, hej, hå vi hem från gruvan gå" (har den nått namn?), "känn en vind av kärleken" och "jag vill ju va som duuuuu". Sen blev det paus och vi drack vårat medhavda kaffe. När dom börja spela igen blev det typ 60-tals låtar som "pretty woman" osv. Det va verkligen hur bra som helst.

Om man bara släpper rädslan att göra bort sig så kan man ha hur roligt som helst, jag menar det är ju inte varje dag man buggar med en utvecklingsstörd i folketspark!! Det borde alla få göra!

4 kommentarer:

Ebbasmamma sa...

Ooh tack så jätte mycket :)

Maya sa...

Låter som du verkligen är skapt för att jobba med det yrke du valt! Så härligt att höra! Och jag kan hålla med, alla borde får umgås med handikappade, så dom lär sig att de är inte så annerlunda. Att det är kärleksfulla personer även om de kräver lite mer än du och jag :)
Ja visst va sandalerna snygga, blev jätte glad för dem :)

- Alexandra! sa...

sv: Ja den var verkligen kanonfin! :)

Johanna - mamma till Leia sa...

sv: heh etack :)