torsdag 1 juli 2010

det där med hultsfredsfestivalen...

Jag ska väl vara som alla andra och reagera. Jag tycker det är hemskt trist, inte för att jag nånsin planera att åka dit igen. Men den här nedläggningen har fått mig att tänka på mina egen resa dit. Det är väldigt speciellt med festival.

Man hänger med folk man inte vet vilka dom är men dom är ju en kompis-kompis-kompis, man äter mat man aldrig ätit innan (vildsvinskebab etc.), man dricker ljummen cider, ser bra konserter och konstigt folk.

Jag åkte med Carro, men vi dela bil med Sarah och hennes kompis Malin. Vi låna pappas frus lilla turkosa skit-kia, en mycket spännande bil. Vi fick packa runt Sarah och Malin i baksätet. Alla körde om oss på motorvägen.

Finns ju saker man inte kommer vara med om igen heller som tex killen som sparka sig själv i huvudet för en öl och som då spräckte hela jeansen, eller att jag sover mot Carros axel när hon kör (det här tror jag inte har hänt eftersom jag inte minns det), men förhoppningvis får jag äta langos igen och se Kent live.

Varför finns langos bara på festival? Det är ju skit gott.

Om jag skulle åka på festival igen så skulle det nog va nått "vuxnare" som Sweden rock eller åka över dagen till Arvika om det va nått särskilt band jag vill se. Känns som jag är för gammal för att sova i tält i en leråker.

2 kommentarer:

Sara sa...

Tänkte bara säga att Langos även finns på Grönan!

Anonym sa...

På festival sover man inte i tält. Man är så full att man däckar på första bästa plats, tältet har man sina saker i.