onsdag 7 juli 2010

humor i en liten bok..

Jag älskar dassböcker, dom oftast så himla roliga. Ibland blir jag sittandes på toaletten alldeles för länge bara jag läser och fnissar och glömmer bort verkligheten lite. Just nu är det den gyllene dassboken som hänger inne hos oss.

I nästa liv vill jag bli björnhona
  1. Om du är en björn sover man bort hela vintern. Det kan jag leva med
  2. Innan du går i ide måste man äta så man praktisktaget rullar fram. Det kan jag leva med också.
  3. Om du är björn föder man två stycken ungar som är i valnötsstorlek, medans du sover. När du sen vaknar är dom halvstora, gulliga och ulliga. Det kan jag defenetivt leva med!
  4. Om du är björnhona så vet alla att du menar allvar! Om nån plågar dina ungar slår du ner dom och om ungarna inte uppför sig så slår du ner dom också! Det kan jag leva med.
  5. Om du är en björn hona FÖRVÄNTAR sig din make att du morrar när du vaknar, han FÖRVÄNTAR sig även att du har håriga ben, dålig andedräkt och överflödigt kroppsfett.

Japp, jag vill bli björn!!!!!

Hur ser man att två personer är gifta?

Du kanske måste gissa, men om dom skriker på samma barn kan det vara en ledtråd. / Sebastian 8 år

1 kommentar:

Anonym sa...

SV: Tackar så mycket.
Fin blogg du har, följa varandra via bloglovin? :) Lämna en kommentar om du lägger till mig så lägger jag till dig.

Kram