måndag 19 juli 2010

personligt brev...

jag sitter och söker jobb eftersom jag är varslad. Men jag kommer knappt ihåg hur man gör. Så jag googla lite och just nu försöker jag lista min starka sidor, bara för att ha nått att bygga det personliga brevet på. Och det blir tok klyschigt:
  • Punktlig.
  • Öppen för nya förslag och idéer.
  • Social.
  • Försöker att alltid se möjligheterna istället för hindren.
  • Ställer upp med kort varsel.

Det känns ju som om jag inte är den enda som skrivit så här....

3 kommentarer:

Amanda sa...

Finns en bok som heter "grattis, jobbet är ditt!" av Pelle Mårtensson som handlar om att marknadsföra sig själv och att skriva personligabrev. Efter att jag läst den och tagit till mig vissa av tipsen fick jag faktiskt fler intervjuer. Ett tips :)

Sara sa...

Tänkte bara säga att jag gick in på Bokus och beställde den där boken direkt när jag såg Amandas tips :P

..Carl-Astrid sa...

jesus va dyr den va då..

ska kolla bibblan istället