fredag 6 april 2007

Långfredan....

jag hade ju planerat att åka till mormor idag. Men det blev lite shopping istället med Sara samt vuxen lunch. hehe.. sen ville ja gå in på punkt shop, ja va tvungen att muta Sara med att ja betala fikat för att hon skulle följa med.

Har köpt en jätte fin engelsk pelagon i mörkt lila, så fin så.. Vi va väldigt imponerade av hemköp under åhlens city, dom har väldigt roliga korgar där som man drar(dom har hjul) och en mycket imponerande charkdisk (mycket lååång). Man trodde ju att affärerna skulle ha öppet idag efter som det är en perfekt shopping dag men nej då. Jävla skit! Vi som skulle köpa textilfärg. Jag ska göra en egen the Ark tröja! Funderar på att köpa en baby bear bank, så jäkla söta... ja har en snigelbank just nu som ja har fått av den lovely Patrice! Den är även kallad snusksnigeln av min syster.

På väg hem satt ja mitte mot en kille som va hemskt lik mitt ex-kex, fast denna man hade lite klädsmak och va längre än dvärgar. Men ja vet ju att ex-kexet har en bror hmm.. Jag kommer ju aldrig få svar på det här iaf, så jag behöver inte ens tänka på det.

Usch vad jag hatar egomänniskor som bara tänker på sig själv, frågar inte hur man mår utan bara berättar om allt intressant hon/han gjort o man sen inte fattar det som för dom är självklart blir man dumförklarad. Nej fan nu har ja försökt va vän med det där pulvret men ja pallar fan inte (Guuud, vilket Bosse uttryck).

Jag brukar alltid skriva min blogg i huvudet först typ på tåget eller på promenaden osv. Men jag tror att jag måste börja ha med mig ett block för det blir aldrig lika bra när ja väl kommer hem o skriver ner det som det va i mitt huvud från början.

Jag och Sara gick och disskuterade förut idag. Vad har tjejer i sin handväska som inte killar behöver?? oki tamponger det kan ja fatta med sen då. Jag har oftast plånbok, mobil, nyklar, mp3, kanske en bok, värktabletter, tuggummi och kanske en flaska vatten. Var förvarar killarna allt det här?? mycket underligt!!!

Nu ska ja gå in i duschen och lyxa mig. Tvätta håret och packa in det o raka benen osv.. så känner man sig dunder fräsch sen!!!

Tack Sara för ett trevligt dygn!!! =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv! Jävlar vad du hoppar mellan ämnen i bloggen :P Jäkligt fin bild måste jag säga :D

skrutten84 sa...

Det finns något som kallas fickor... jag har mobil, plånbok, korthållare, periodkort och nycklar oftast med mig ibland blir det även passerkort... Jag vet det blir rätt mkt grejer... och ibland har jag faktiskt en väska, eller snarare en ryggsäck och då är det även böcker med... till skolan har jag även dator så då blir det två väskor...

Anonym sa...

Jag tror att killar planerar mer.. eller lixom planerar bättre. Typ att de tänker "vad är det nödvändigaste att ta med?" (vilket kanske är mobil, plånbok, nycklar och möjligen mp3. medan vi tjejer har med oss en massa saker "för att de kan kanske komma till användning" (typ bok, smink, plåster osv.) om du förstår hur jag menar.