söndag 27 maj 2007

Helgen....

i fredags så kom lönen wiiie.... Så jag va på stan även fast ja hade ont i benen redan när ja gick hemifrån. Börja med att hämta ut mitt nya fina halsband här i bålsta sen åkte ja in till stan. Börja med att åka till blodcentralen, som har flyttat så ja trodde ja skulle gå vilse med det gick mycket bra. Jag har haft dåliga blodvärden så ja har inte fått lämna blod på ett tag. Men jag fick som vanligt fylla i en gul lapp. Sen så tog dom provet i höger arm. Där har ja ett blodkärl som ligger väldigt djupt som är svårt att träffa. Men jag hade utmärkta blodvärden så ja fick stanna o lämna blod. Först skulle jag bara äta lite sen så stack hon i vänster arm. Man kan inte sticka två gånger på samma ställe. Där har ja ett lite mindre kärl som ligger på sidan av armen. Men blodflödet va mycket dåligt.. Hon ändrade nålen flera gånger och sen kom sköterksan o grejsa om med den lite. Andra kom o gick o där låg jag. Tillsist börja det sippra blod uppe på armen o ja kände mig lite illamående. Så dom fick avsluta, det blev inte en hel påse blod. Så nästa gång ska vi ta i höger. Men jag fick iaf en bok.

Sen gick jag på stan, köpte en brun klänning, gula leggings, ett halsband, present till Sara osv. Sen va jag och Sara till BHaffärn. Tanten klämde lite på mig och sa "85D", eh what?? D?!? Jaha ja. Men så fick man gå in i provrummet o hon kom med en massa olika bhar som man fick testa o visa henne. Jag kände mig lite generad när hon sprang ut och in där. Sluta med en svart pushupbh och sen gick vi till lindex så köpte ja en vit. Vet man vad man ska ha vad det ju ingen konst.. Man får inte va dum!

Så gick vi hem till Sara och lagade middag, pasta med bacon och feta. Mycket gott. Sen skulle vi se på filmerna vi hyrt. Första filmen va "ett hål i mitt hjärta" en barnförbjuden film som handlar om porrfilm eller nått. Läskigast av allt va Torsten Flink som gick runt naken och sen oprationsscenerna. Den filmen va väldigt störd. Så vi såg på Bert istället, det va mer i vår smak.

Sen tog vi en promenad och köpte glass. Ben and Jerry kakdeg typ. Med risk för att låta vuxen men det va väldigt söt. Men jag tror min vän Linda skulle älska den. Hon är sån som kan göra sig en skål med kakdeg och bara äta.

Sen chokade jag Sara genom att plocka undan. Men då börja det bli sent och jag ville sova. Så gick ja upp 06.10. Sara bara titta på mig, hon rörde sig inte ens. Så åkte jag och jobbade i Saltis. Mycket skoj att köra bil hehe... Hade planerat att ja skulle köpa en kofta där men självklart fanns dom inte kvar. Sen när jag jobbat klart så va det bara att hoppa i klänningen och åka till mamma i Gustavsberg.

Hos mamma va det kalas för hon fyllde år igår. Grillat o massa annat gott. Hemma hos mamma va mamma, joel, bosse, anna, minna, mia, ronny och mormor. Jag måste bara berätta en hemlis och det är att jag verkligen inte gillar Mia och Ronny. Det går inte att umgås med dom normalt.

Sen iaf kom pappa och hämta mig, anna o minna. Så stanna vi vid coop och jag köpte ett täcke, ett par skor och en kofta. Täcket är hur gosigt som helst. Anledningen till att pappa körde oss va för ja fick en gamal tv av honom. Men dumburken får bara in ettan, tvåan, fyran och eurosport. Men nu ser ja på tv via videon men det går bra.

Nu har ja tvättid och jag borde städa men vädret vill att jag kommer ut. Men jag behöver iofs gå och handla.

Vad har vi lärt oss av denna helg då? jo att jag ska sluta shoppa så mycket direkt när ja får lön.
Sen hoppas ja att alla mina läsare lämnar blod regelbundet, det finns faktiskt inte så många ursäkter för att inte göra det om du inte har HIV vill säga...www.geblod.nu

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har också lärt oss att kl 6 är väldigt tidigt. Speciellt på lördagar.

Anonym sa...

jag lämnar blod i vanliga fall men får inte än för att jag har tattat mig =P //carro