torsdag 10 maj 2007

kvalet i punkter

  • mysko öppningsnummer. Men väldigt finskt, dålig musik och blå-vitt.
  • Hallå, var är Pekka?!?! bort med Luuk!
  • Tapaskexen va äckliga, vattenkexen mycket godare
  • Bulgarien bjuder på snygg ljusshow, tuffa trummor, men varför skricker hon så där?
  • Israel, ingen hade gråtit om ni lämnat tävlingen ja lovar. För övrigt hatar ja kamoflagebyxor, är det rätt att tävla för ett krigshärjat land i kamo?? Han som sjunger ser ut som Sickan i Jönssonligan
  • Cypern står för årets ända franska låt. Usch vilket läskigt födelsemärkelse hon som sjunger har på armen. Smink tack! Haha, körsångorskor i sparkdräkt.
  • Måste hämta mer kex
  • Vitryssland heter Belarus på engelska det är ju lite ologiskt. Åh, gud vilken pojkig man. Även om jag inte gillar hårig män så vore ju trevligt om han hade nått anlag för nått hårstrå på kroppen.
  • Eirikur is the king (island)
  • Gerogien har en fin flagga. Fin klänning och fin frisyr
  • Alltså tapaskexen smakar härsket.
  • Montenegro har en hyfsad rocklåt
  • Dj Bobbo för Shweitz (eller hur det nu stavas) gör helt klart en E-type.. så dåligt live.. det funka bra i inspelad version. Vilken besvikelse.
  • Moldavien är en till av mina favoriter. Och hennes röst håller hela vägen.. Wiie!
  • Nu tröttnar Gunnar
  • Jag gissar att Nederländernas låt kommer gå en del på radio efter det här
  • Luuk är ganska charmig ändå, med hans gladtuta. Pekka är så politisk korrekt ju.
  • Albanien har minst vinstchans av alla, 200 gånger pengarna men herregud så dåligt är det faktiskt inte.
  • Danmark, jag måste säga att utan bögarna skulle inte det här va kul alls.. Mer drag åt folket, åh han byter klänning mitt i allt så lovely. Hela han strålar!!!
  • Så kommer rockmorfar för Kroatien.
  • En till favorit, Polen med en porrchock. Hon är grym, han är grym ja hoppas på final för dom.
  • Äntligen har en stylist hittat till Serbien. Bra är det inte men bättre än sist hon har bytt ramones-tshirten mot en kostym. Men frisyren herregud. låten är fortfarande bra.
  • Enligt Luuk är det här årets sämsta låt. Men så dåliga är inte Tjeckien tycker jag.. Det svänger lite ändå.
  • Min fanta är slut - fan
  • Portugal ställer upp med en platt latinolåt.
  • Bort med dig flugjävel
  • Makedonien ställer upp med en trist poplåt. Men den blir lite mer spännande när hon avslutar låten på engelska.
  • så kommer tant norge. Men en latinolåt.. usch ja gillar inte tanter i förkorta klänningar dom förekommer för ofta i denna tävling typ Nanne grönvall. Men slappna av i axlarna o sänk dom en dm.
  • Nu är min goda ost slut.
  • maltesianen ser ut som en asiat, var ligger malta egentligen? försöker spana på dom svenska körsångerskorna om det är nån man vet vem det är
  • Nu är det Luuks favoriter Andorra. Vad pratar man för språk där? Håller inte helt med Lukk, men det är inte dåligt. stört skönt med luuks gladtuta mitt i låten.
  • Så kommer en barfota Ungern in på scen. jag får lite Natalie Imbruglia känsla av henne.
  • Nästa låt ut är Estland. Oxå en låt som kommer gå till final! Men så bra som Luuk säger den är, är den faktiskt inte!
  • Belgien var en till av mina förhandsfavoriter. Tokskön kille i gulddräkt...soul/funk
  • Jag kan bara hålla med Luuk, det är en galen soppa av låtar för nu blir det dags för Slovenien. Pop-opera. Men vore ESC utan dessa mysko balkanlåtar??
  • en till favorit Turkiet, skön kille med skön röst även om låten handlar om avsugningar men va fan det är väl mysigt. Men låten känns lite platt i längden.
  • Österrike dyker upp ur en röd grunka. Den röda grunka visar sig på håll vara det röda bandet ni vet det där mot aids. dansarna tar ju alla priser, röda påfåglar med snopphållare. Låten hade varit bättre med en tonartshöjning.
  • Sista landet ut Lettland. flum i höga hattar.
  • Nu börjar ja bli trött och ska gå o kissa o sen ska ja ut o röka!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh! Fan vad vi tänker lika! När jag och pappa satt och kollade så sa jag när det var Norge att "hon är gammal, varför måste hon klä sig som hon vore ung? Usch jag tycker inte om såna där Nanne Grönvall-typer!"