söndag 20 april 2008

den 20 april

jag tycker jag fick oförtjänt mycket skit på grund av att jag ska lämna bort Gunnar. Det har varit svårt att komma fram till det beslutet, vilket är inte helt spikat heller.

Han kommer inte flytta till någon helt främnade människa heller, han kommer ju bo med min mamma och hennes familj. Där har han varit en hel del och han trivs där.

Svar till smultronpaj och anonym (jag tycker verkligen illa om anonyma kommenterare som inte står för sin egen identitet): Skulle ni vilja göra den ni älskar mer sjuk? Om fler tänkte som er så skulle världen tillochmed vara en värre plats. Hur kan man vilja göra någon sjuk och dålig, så personen måste ta mer medicin och skit än vad han annars skulle behöva? Jag förstår verkligen inte hur ni tänker!!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig Lisa. Jag tycker till och med det är ett BRA beslut, för kattens del. Nu kan han ju gå ut i friska luften, och har dessutom en kattkompis att leka med! Det måste ju vara roligare än att vara instängd i en lägenhet i fucking värmland ;)

Det hade ju varit skillnad om det till exempel varit så att Jimmy sagt "uhh katthår på golvet!" och för att göra honom nöjd så ger du bort katten till första bästa anonyma person! Men så är det ju inte, i det här fallet låter det ju som att du i första hand tänker på Gunnars bästa.

(Tänk, jag har skrivit en lång kommentar om ett djurs bästa...oh my god, har jag blivit en sån där djur-älskare nu? Eww...:P)

Anonym sa...

när det som nu står mellan ett djur och en människa, så vore väl allt annat än att välja människans bästa konstigt..

Anonym sa...

Bara massa skitsnack!
Varför skaffa en katt för och sedan lämna bort den????
DÅ SKAFFAR MAN INGEN KATT I HUVUDTAGET!!!
SNACKA OM EGOTRIPPNING!!!!
När du skaffa denna katt så har du ett ansvar för denna katt hela dess liv....
Jag har själv en Kanin som jag haft i 6 år nu inte fan skulle jag göra mig av med den....FINNS INGEN ANDLEDNING SOM SKULLE FÅ MIG OCH ÄNDRA DET.
Men det är klart om alla tänkte som du skulle världen se mer förjävlig ut och folk skulle lämna bort djur hit och dit.

Att jag går under Smultronpaj är mitt eget beslut...
Spelar ingen roll om jag skulle lägga ut mitt riktiga namn, såhjälper det dig inte ett skit pga du har ingen anning om vem jag är.

Hoppas denna STÄD.... Dumpar dig snart så står du där ensam med varken pojkvänn eller katt.

DOCK!! håller jag med om att katten får det bättre hos någon annan.... VEM SOM HELST! om det så skulle vara GURKSVEN på Torget som bor under ett dass så skulle katten ha det bättre änn vad den har hos dig!

Anonym sa...

Lämna bort katten...NEJ FY SÅ ELAKT!

Anonym sa...

uppdatera mera :)

Anonym sa...

Jag tycker du ska flytta tillbaka och börja jobba på Pomona igen!