lördag 5 april 2008

wiiie Lista!!!!

Shohooo, en ny lista en lite seriösare än vanligt! Listan kommer från Linneas blogg

1 - Hur länge har du bloggat?
Här har jag bloggat sen i januari i fjol (vuxenpoängsord), innan bloggade jag flitigt på lunar och hur länge jag gjort det vet jag faktiskt inte.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Oj jag vet faktiskt inte!

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Oj svår fråga det med, men den första jag verkligen verkligen förälskade mig i var nog Calle Schulmans

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Dom va lite försikta i början

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
10-15 stycken läser jag dagligen

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
100% dagboksbloggar...

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Natacha Peyres blogg är oväntat bra!!

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. Oj fan va svårt! Det finns ingen i hela världen som är som jag =P

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Dom bryr sig inte så mycket men Jimmy är lite orolig att ja ska skriva för privat tror jag.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det vet jag inte :P säkert lite mera rakt fram med allt i bloggen

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Nej jag har ingen direkt gräns

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag har inga begränsningar

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Mycket, jag älskar kommentarer och kollar ofta mitt läsarantal osv.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg? Nej det tror jag inte, man kan inte vara sig själv fullt ut i en blogg, man döljer oftast iaf sitt privataste.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej det har jag inte

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Nej men jag tror att det faktiskt kan vara skadligt att läsa fel bloggar

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Har folk inget vettigare för sig än att va elaka mot mig så tycker jag dom har tragiska liv. Jag bryr mig inte alls

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Jo det har jag gjort men då har jag tagit bort inlägget.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Beroendet, annars finns det nog inga nackdelar

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Det tror jag nog att jag gör. Hmm om två år är jag förhoppningsvis småbarnsmamma... så det har nog förändrats.

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
ja det tror jag absolut

22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det betyder ganska mycket. Det är ett utlopp både för frustration och glädje

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Mina fördommar för folk har visat sig vara fel i många fall

24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Sara, Sara, Katrin, Carro och Emma

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska svara på enkäten, men inte idag... Är alldeles för trött för det.

Anonym sa...

hur kan du kolla dit läsarantal?