torsdag 10 april 2008

klantarsle

Oj vad jag svär i mina rubrik nu förtiden! Jaja, ni får stå ut!

Imorse vakna ja till och kolla på klockan, två minuter innan larmet så jag gick upp. Stängde av larmet och började fixa iordning mig. Gick ut och fixa frukost, sen satte jag mig vid tv med min fil. Började fundera på varför lillebror inte kom ner, han skulle ju åka med mig idag. Började nästan fundera på att gå upp och väcka han. På tvn va det så konstiga program, det brukar ju vara "ensamma hemma" på trean när ja äter frukost. Men det va bara tvshop så knäppte jag över till fyran då dom säger "då är det dags för 6-nyheterna", då svor jag. Jag hade gått upp en timme för tidigt. Klockan hade inte alls varit 06.38 utan 05.38 när jag vakna.

Men jag drog av mig jeansen och la mig igen, ställde klockan på 7 och somnade faktiskt om.

Nu ska jag åka till jobbet

1 kommentar:

Maggan sa...

Hmm, en hel del är allergiska mot pelargoner men om du ska ha dom ute på balkongen är det nog ingen fara. Clematis är inte svårt att ha. Jag har själv en på balkongen som står ute året om (och jag anstränger mej inte i onödan över mina egna blommor ;p) Köp en stor kruka som kan stå ute på vintern (tips - Lindesbergskruka) och plantera clematisen i, sätt gärna någon annan blomma runt om så den får "skugga på fötterna" då trivs den bäst. Sen är det fixat! Lavendel kan oxå stå ute året om bara du har dom i en kruka som inte fryser sönder (kan behövas "bäddas in" i tidningar och nån gammal filt om det blir tok-kallt) Men du grejar det!! Annars har du ju en privat trädgårdsmästare här att fråga ;)