fredag 30 maj 2008

Begravning

Idag har jag varit på begravning, en liten kontrast från gårdagens firande. Även om det inte var någon närstående så var det tungt. Begravningar är aldrig skoj.

Jag är inte så kyrklig av mig, jag tror faktiskt inte jag varit i kyrkan sen min systerdotter döptes vilken va minst 6½ år sedan. Begravningar sätter igång lite tankar, om man inte är kristen hur går cermonin till då, vad finns det egentligen för allternativ till präst, kyrka och kyrkogård. Det tåls att fundera på och forska i lite. Man kanske kan ringa fonus och fråga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

de finns begravningsförättare, du kontaktar fonus som vanligt och så får man en person som håller en vanlig begravningscermoni me typ att nån får läsa texter om man vill, sjunga nån sång eller nåt, så finns de icke krista byggnader vid de flesta kyrkorna....men sen så begravs ju dom flesta på en kyrkogård ändå, om dom inte ska spridas och då blir spridda nån annanstans... de e typ de jag vet, tänkte sprida lite ljus för dig :D

..Carl-Astrid sa...

tack linda, nu känner ja mig lugnare