söndag 25 maj 2008

en lugn kväll...

jaha ryssland vann, jag sa att ryssland eller ukraina skulle vinna. Men vad jag verkligen inte trodde var att Sverige skulle få så dåligt med poäng. Det enda upplyftade med kvällen var Luuk och lilla underbara Björn.

Jag trodde det här skulle bli en lugn fin kväll, hemmamys ensam. Jimmy är i Sunne med sina kompisar. Jag hade laddat med lite glass inför kvällen. Dansa runt lite för mig själv i lägenheten.

Mitt i omröstningen så ser jag Gunnar på fönsterbrädan, jag går och släpper in han och tar upp han i famnen. Och känner en stank. Katten är full av bensin och olja. Första tanken var att någon hällt något över han. Men när jag lokaliserade vart det satt samt efter ett lugnande samtal med Jimmy kom vi fram till att han nog gått emot nått. Det var bara under till på kroppen, på tassar, svansen och under magen. Så mitt i ESC så va det dags för kattdusch. Så nu är jag, badrummet och katten dygnsura. Tur man hade köpt kattschampoo så det fanns hemma. Vi ska hålla han lite under uppsikt så han inte fått i sig något, men han verkar må bra. Det enda som är lite tungt är att om han blir dålig är inte jimmy hemma, och bilen är med honom. Jag vet inte hur jag ska ta mig till djursjukhuset om nått händer. Jag får väl ringa H om nått händer.

Nu ska jag borsta tänderna och krypa ner i sängen och se en film. Jimmy kommer väl sen i natt någon gång. Men han har lovat att sova hemma, iaf att Gunnar blir dålig imornbitti när jag gått till jobbet. Ja, jag vet att jag är lite hönsig av mig. Men han är min baby.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hade inte din mamma tagit Gunnar?

Anonym sa...

Jag är så glad att Gunnar är med dig igen :) Det mår ni nog båda bra av :)Katter är underbara! (och lite småtokiga i mellanåt)

Anonym sa...

jag hänger inte heller med nu. Jag trodde också att gunnar skulle vara hos din mamma. hur går det med pojkvännens allergier?