onsdag 7 maj 2008

nu blir det vuxenpoäng till mig!!!!

idag har jag ett avtalet möte på banken (åh, bara meningen låter så vuxen). Jag ska byta bank till det lokala bankkontoret för det är ju smidigast så. Jag ska samtidigt när jag är där fråga om det går att flytta min kredit jag har hos handelsbanken till swedbank, för det har jag lärt mig på lyxfällan att man ska ha alla sina krediter och lån hos samma bank. Nu har jag visserligen inga lån, iaf inte till banken.

När jag är där så ska jag ta reda på hur det funkar om man har ett gemensamt sparkonto. Oavsett vad man ska spara till så är det ju bra att ha, barnvagn eller villa spelar ingen roll, allt kostar ju pengar. Vill ju inte bli som mupparna som måste börja spara 1 200 i månaden när dom upptäcker att hon är gravid för annars kommer dom inte ha råd med barnvagnen. Men dom två är ju som dom är också. Lyxfällan nästa för dom tror jag!

2 kommentarer:

Maggan sa...

hihihi, saltsyra är bra ;) för äckliga buskar. Nä, allvarligt, buskar är svåra att ta död på bara genom att hälla saker på dom. Kunde ni inte fråga värden som äger husen om man får såga ner den helt enkelt. Annars om det är brudspirea så har den snart blommat över och då varken luktar den eller är särskilt allergiframkallande. Va kul att du trivs på nya jobbet!! Själv ska jag jobba för M och för S hela sommaren förutom en vecka.... suck, dubbelsuck!!! Du kan väl tänka på mej i alla fall? ;)

Maggan sa...

Tack gumman! Ja nu är jag ännu mera kärring än förut ;) hehe Jag tycker oxå att det är bara odling som räknas som trädgårdsmästare men det får man inte säga för dom som lär sej om anläggning (lägga sten, bygga trappor, göra rabatter mm) eller dom som går trädgårdsbutik (jobba på Plantagen :( så där är skillnaden.