fredag 30 maj 2008

Lillebrors student

Igår tog min kära lillebror studenten. Det va en mycket trevlig dag.

Det började med utsping 11.00 från en ångbåt. Jag som är lite lätt blödig kände mig tårögd av stolthet hela tiden. En mycket glad Bo kom och gav oss alla bamsekramar, vilket han inte bjuder på så ofta. Sen spruta han ner oss med skumpa.

Sen skulle han byta om och sen hoppa upp på flaket. När bilen åkte iväg ser vi att det inte va täkt för bak utan bara ett spännband. Där står mor och två systrar och bara gappar. "herregud!" Bo själv hade tyckt det va obehagligt han med. Dessutom är det inte ens tillåtet.

Dom skulle åka till klockan fyra men redan vid halv tretiden hade han tröttnat och ringde pappa som åkte och hämtade en otroligt skitig pojke. Mössan såg ut som nån spytt över den och hela han luktade öl. Men han slängde sig i havet med syskonbarnen så va lukten ordnad iaf.

Sen var det dags för mottagningen. Det kom folk som inte skulle komma och det va folk som inte kom som skulle kommit. Men det blev bra ändå. Mycket god mat och dricka. Alla va på bra humör, tillomed farmor. Min kära syster som var helt nykter presentera sig två gånger "Anna, jag är Bosses bror". Om hon ens hade varit något påverkad men hon skulle ju köra.

Han fick en massa presenter. Bland annat presentkort på att sitta brevid och åka rally, em-kit (stol, 2 tröjor, keps, flagga och boll) bestik, pengar, glas, 12 lotter (varav vinst på en enda, 25 kr) och en tavla. Tavlan var ett fotokollage som jag gjort. Inget kan slå det leendet han log när han öppna det paketet. Hon som jag satt brevid sa att det va en väldigt kärleksfull present. Jag blev väldigt nöjd med mig själv.

Det blev inte så sent, vid 20tiden började folk dra sig hemåt och även vi. Sen fortsatte Bosse ut och va hemma redan 3 inatt, hade faktiskt förväntat mig mycket senare. Men det va ju verkligen med besked han kom hem, smällde till i dörren!

Han verkar nöjd och glad över alla presenter och dagen i helhet.

Inga kommentarer: