onsdag 14 maj 2008

Inför Eurovision 2008 (del 2)

  • Island är först ut i den andra semifinalen. Jag har aldrig varit på Island men dom som varit pratar om festerna och rejven som är i huvudstaden som ska vara ett riktigt mekka för dom partysugna. Därför känns den här låten extremt isländsk. Eurotecno. Men den är bra. Jag hoppas på final för Island.
  • Andra låten i andra semifinalen är vår egna Charlotte. Jag kan inte tycka om henne. Hon ser läskig ut. Låten är stark det går inte att förneka men jag tycker så illa om henne att jag skulle bli glad om vi kom sist.
  • Turkiet har lagt ner tid och energi på att göra en video. En bra rocklåt som jag kan tänka mig att lyssna på i fortsättningen. Hoppas på att få se mer från det här bandet.
  • I år ställer Ukraina upp med ett seriöst bidrag. Guess what en schlagerdiva till. Låten är helt ok men den har en risk att försvinna i mängden av alla sånna här låtar i år.
  • Litauen ställer upp med en långhårig karl som sjunger en ballad. En riktig powerballad men den faller inte mig i smaken.
  • Albanien ställer upp med något som är mycket likt vår svenska sibel. Två ballader i rad är aldrig bra. Men den här är bättre än den första.
  • Den tredje balladen här i rad kommer i från Schweiz. Den är helt ok men jag tror den faller på att det blev så mycket ballader i rad.
  • Tjeckien ställer även upp med en schalgerdiva men med en dålig låt i jämförelse med dom andra.
  • Vitryssland har sällan bra låtar, men årets är helt ok. En snäll rocklåt men helt ok
  • Lettland ställer upp med årets tredje skämt. Pirater som studsar runt på scenen. Svenska upphovsmän dessutom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nästan så att jag måste lyssna på alla låtarna...
Jag håller helt med dig om Charlotte, usch vilken hemsk människa. Ser riktigt läskig ut.

Anonym sa...

GRATTIS ÅRETS MEST MENINGSLÖSA BLOGGINLÄGG NÅGONSIN!
HAR DU INGET LIV?
SKAFFA EN HOBBY ISTÄLLE ...ODLA bananer på balkongen eller nått.
Eller gör alla en Tjänst.... LÄGG NER DIN BLOGG

Maggan sa...

Jag håller fullständigt med dej!! Charlotte skulle kunna skrämma vem som helst. Jag har inte hört alla låtarna än men dom jag har hört är dåliga ;) för lite hårdrock hihi....