tisdag 6 maj 2008

mitt nya jobb

mitt gamla jobb framstår ju som ett koncentrationsläger i jämförelse måste jag säga. Här går folk i vilka kläder som dom vill, dom är iofs inte helt nöjda med att inte ha arbetskläder. Men det känns som det borde finnas några regler och förordningar om detta!
Medicinerna ligger framme lite hur som helst och det är ju bra om man kommer ihåg att signera, vilket sällan görs. Jag fick ge medicin redan första dagen igår, dom bara lämna mig med gumman och medicinen, alltså inte på nått elakt sätt utan mer "det där fixar du själv"sätt.

Men stället är mysigt, så skönt med innegård att man bara kan öppna dörren och dom kan gå ut och in som dom vill. Verkar som det är bra tjejer som jobbar där med, men tyvärr har dom önskescheman så dom täcker upp för varandra vid semester osv, vilket gör att dom har ett litet vikariebehov. Jag får väl anmäla mig till alfa, det tar emot men ibland har man inget val. Jag gör det imorn, orkar inte nu!

Happ, vad ska man göra nu då tills älskling kommer hem då. Sätta sig på sin underbara balkong kanske, men min braiga bok. Jag ska iaf ha nått kallt att dricka!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där med medicinerna verkar lite farligt.
Kläderna... Vi har haft egna kläder, mycket bättre så. Tycker inte om våra hemska, varma och fula kläder.
Kan tänka mig att deras utegård påminner lite om Dalängen. Tråkigt att inte vi har så också, den där jävla hissen är så dryg.