torsdag 19 februari 2009

Min blodiga gårdag...

Började dagen med att åka in till Karlstad. Gjorde en liten påhälsning på Claratappen där min högerarm tömdes på blod. 05.10 minuter tog det igår. (Man kan tävla i allt!) Det brukar ta under 5 minuter så det var lite dåligt.

Sen brände jag mig på deras kopiöst heta kaffe. Och åt en mycket god kaka. Sen gick jag vidare till Indiska, jag och Jimmy hade sett ut en så snygg hängare till vår hall på Indiska i sthlm, men tänkte att det verkar skitdumt att släppa den på bussen så jag skulle köpa den igår. Och så finns den inte. Frågade och expiditen titta på mig och tyckte det va trevligt att jag hade varit i göteborg eller sthlm på senaste tiden. Fan då. Men mamma ska köpa den idag på Indiska där vi såg ut den, eftersom hon ska komma hit snart. Men varför ska det va skillnad på samma affär i olika städer.

Sen tog jag bussen hem iaf och lagade lite mat. Köttfärssås som inte blev så god, vet inte hur jag misslyckades men det gjorde jag. Sen bar det av till nästa blodsugare. När jag satt i väntrummet på folktandvården snurrade det rejält. Jag funderade helt allvarligt på att ta en grogg innan jag gick ner.

När jag satte mig i stolen kändes det som jag skulle svimma, kräkas och gråta på samma gång. Bad några kortare böner till högre makter (det är vid sånna här tillfällen man blir religös). Min tandläkare är ganska pedagogisk, hon vill att man ska blunda när hon grejsar i munnen, hon kanske såg på mig att jag va kallsvettig. Efter jag fick bedövningen fick jag sitta upp en stund och då var hon ut och hämtade instrument, men hon höll dom bakom ryggen när hon kom in igen. Jag råkade titta upp sen när dom grejsa i munnen och insåg att det var en hovtång och en skruvmejsel som fanns där. Jag fick 4-5 sprutor bedövningen eftersom skiten har svårt att ta på mig. Sen började dom fippla och nog kändes det. Blodet bara rann ut med min kind och ner i min hals. Sen 20 minuter senare var visdomstandsjäveln ute. I april ska dom ta bort en till och den sitter tydligen mycket värre till och kommer bli svårare att ta ut (tack för den informationen).

Nu går jag på alvedon och ipren i en fin liten kombination för att överleva.

3 kommentarer:

Anonym sa...

nämen! har du dragit ut en visdomstand?! vuxenpoääääng!

Anonym sa...

Usch då... Låter inte så roligt. Hoppas dom överdrev om nästa tand, att det går hur enkelt som hellst sen i April. Dra ut tänder är aldrig roligt, jag har dragit ut 2 och opererat gommen. Hemsk upplevelse.

..Carl-Astrid sa...

tyvärr har jag sett röntgen bilderna så jag vet att den andra kommer bli värre, men då ska mamma följa med mig..