tisdag 17 februari 2009

tillägnat Malena Ivarsson

från aftonbladets söndagsbillaga, senaste nummer:
"Hej, jag är en tjej på 35 som äntligen träffat en man som överträffar det mesta. Men har är så stockkonservativ i vissa avsende: Han gillar inte när kvinnor har långbrallor, framför allt har han fobi mot långkalsonger, leggings och strumpbyxor. Jag är uppvuxen med dessa plagg och har svårt att tänka mig stay ups eller gördel som han tycker är sexigt. Vad ska jag göra?
Pia"

Malena Svara:
"Man tar på sig stayups och gördel om man vill ha ett bra sexliv. Vill man inte ha det så rotar man fram sina gamla långkalsonger och strumpbyxor."

Min reaktion:
Vad betyder stockkonservativ?
Alltså snälla, Malena. Feministernas egna bakåtssträvare. Var är det för genom idiotiskt svar? Kan man inte ha ett bra sexliv utan stayups? Jag måste säga att jag försökte mig på stayups och strumpeband på julafton för jag ville va lite småsexig. Det sluta med trassel och att jimmy låg bakom mig på golvet för att försöka få dit dom jävla strumpebanden, som bara snärta loss. Väldigt sexigt. Slutade med att jag slängde hela skiten och satt på mig gamla hedeliga strumpbyxor.

Visst kan man väl kompromissa men hon måste ju få ha leggings till vardags och framför allt ha långkalsonger om hon fryser. Sen kan det väl vara kul att överaska med fina sexiga underkläder vid speciella tillfällen. Men finns det någon som har stayups och gördel till vardags? Måste ju vara sjukt opraktiskt, särskilt i vissa arbeten typ dagisfröken.

Nu vill jag veta vad ni tycker!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar, var det där allt hon skrev i sitt svar? I såna fall är hon den största idiot i detta land (och jag överdriver inte). Ett mer korrekt svar vore naturligtvis att ha på dig vafan du vill kvinna, men klart man vid lite "festligare" tillfällen kan klä upp sig för varandra (obs! båda parter!) och ha på sig nåt tjusigt. Men om det där var det enda hon skrev så låter det ju som att man jämt ska gå runt i obekväma sex-outfits, annars är man en dålig kvinna som inte ger sin man "nåt att fantisera om". Åh jävla idiot nu blir jag irriterad...!

..Carl-Astrid sa...

nej jag lovar det var allt hon skrev...

Anonym sa...

Jag läste också det och reagerade. Där kan man snacka om att strunta i sig själv å anpassa sig totalt efter killen/den andra...