onsdag 11 februari 2009

shit jag är ett ufo...

idag har jag varit i mölnvik och letat present till min bror. Lägger snart ner eftersom jag inte hittar nått. Han får ett kinderägg. Känns lagom så.

När jag ändå var i mölnvik passade jag på att gå in på nya sabis, där Saras lillebror jobbar. Mamma sa häromdagen att det är en trevlig butik fast det är en ungdomsgård, ingen som är anställd där har fyllt 20 enligt hennes uppfattning. Jag förstår jag kände mig gamla är där inne, jag fyller 23 iår. Men dom har säkert skit kul på sina personalfester.

Butiken var inte helt tänd, utan lite dunkel så där. Jag har överlag svårt med butiker där jag inte hittar, man känner sig vilse. Det syndes säkert på mig. Alla anställda i butiken titta på mig som jag vore ett ufo, charken undvek jag helt för där stod det tre tonåringar på rad och stirra på mig. Vid frysdisken titta en anställd på mig som jag vore ett människoätande ufo, han såg väldigt rädd ut. Sen såg jag ingen kassör det va då jag började fundera på om butiken ens var öppen över huvudtaget. Det var bara jag och massa gloende personal där inne. Men så kom det två pensionärer med en korg. Då kände jag mig lugn och trygg igen.

Igår var jag med min mamma til saltsjöbaden och fick uträtta ett ärende åt henne. Jag skulle lämna in ett urinprov på en privat vårdcentral, som finns där. För det första var det svårt att hitta dit eftersom vårdcentralen låg i en helt vanlig villa, en skylt kan man väl iaf förvänta sig. I receptionen står det tre väl sminkade tjejer, två sjuksköterskor med figursydda sjuksköterskeklänningar, stora pärlörhängen, dyra klockor, leggings under klänningen och en av dom hade en stor sjal. Den tredje va någon slags receptionist i märkeskläder, så tittar dom på mig, en lägger armarna i kors "vaaaaad kan jag hjälpa diiiiiiiig med då!" Där var jag verkligen ett UFO, utan märkeskläder och saltsjöbadsdialekt. Jag fick vänta en stund på provsvaret så jag satt ner och vänta, dom lät patienterna vänta för dom va så upptagna sinsemellan att diskutera vart dom skulle på middag i helgen. Helt otroligt jag skulle aldrig gå dit. Sen fick jag gå in till doktorn för att veta om jag skulle ha med mig nått recept. Doktor Endre (mamma har påpekat 100 gånger att det är Lena Endres bror!) var iaf en vanlig människa, hur står han ut med dom där blodsugande sjuksköterskorna?

Mamma kommer få muta mig mycket om jag ska gå dit igen. Nej nu vill jag tillbaka till värmland, där känner jag mig mänsklig..

Jag hade en konstig mardröm inatt. Jag drömde att jag var hos frisören, och hon hade klippt mig och ansåg själv att hon var klar. Då frågade jag om hon inte skulle tunna ur håret också. Nej det ville hon inte, hon tyckte det var synd på så tjockt fint hår. Då blev jag upprörd och sa att det var faktiskt det var av den anledningen jag skulle klippa mig, så nu får hon vara så god och tunna ut håret, för det är mitt hår och då är det jag som bestämmer. Men hon vägra, jävla kärring.

Kissie drömmer mardrömmar om att färga håret brunt och jag drömmer om att frisören inte tunnar ut mitt hår, vi har alla våra stora fasor i livet..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har du skrivit sådär långt igen så man måste ha två fönster uppe när man kommenterar :P

1. Vet du vad du ska köpa till han? Känns ju lite fumligt att gå runt och leta efter nåt om man inte vet vad man letar efter :P

2. Sjukt ambitiöst av dig att leta upp mitt gamla blogginlägg :P

3. Haha, jag kan intyga att de flesta där är över 20! (Men inte över 25 ;) Trot eller ej men det finns ett gäng över 30/40 också...

4. Dunkelt kan jag också intyga att det var en engångsgrej, för det brukar det förstås inte vara...

5. Finns det nån som gillar butiker där man inte hittar?

6. Var Lena Endres bror lika snygg som sin syster?

Sådär, färdigt!

..Carl-Astrid sa...

hehe visst är det roligt med långa inlägg...
nu ska jag svara..
1. nej inte jävla susning

2. sån är jag...

3. jo jag såg en som va typ 40. Men så sjukt mycker personal och lite kunder, men enligt Bosse som tydligen känner någon som jobbar där så är det en del som fått sluta pga detta.

4. oki.. tur det iaf

5. ja men jag kan tycka det kan va kul att gå till nån man inte brukar gå till, blir sjukt trist att alltid handla på samma ställe.

6. tycker du lena endre är snygg? Jo men han såg bra ut, typ isblå ögon

Anonym sa...

3. Jo det stämmer. Det kan jag också intyga.

5. Huh? Du skrev ju i blogginlägget att du INTE gillar det...

6. Lena Endre är helt vansinnigt snygg!

..Carl-Astrid sa...

jo jag gillar inte affärer som jag aldrig varit i men jag gillar att ha ett urval att välja mellan