fredag 20 februari 2009

presenter nu igen....

Nyligen var mitt största problem vad jag skulle köpa till lillebror i födelsedagspresent, det blev en dvd med Kenny Starfighter serien. Han älskade den som liten och kan nog fortfarande alla repliker. Tror han blev skit glad faktiskt.

Men så är det ett gäng till som fyller år snart, min systerson fyller 11 och min svärmor fyller 66. Min systerson får nog någon bok från bokrean, han gillar att läsa så det är bra. Svärmor fick nyss en lila orkidé av mig för hon vaktat den blodtörstiga kisselimissen medans vi var i Stockholm, så jag tror jag bara bakar en tårta så får Jimmy anstränga sig lite och köpa en present.

Men även om det är några veckor kvar, så fyller Jimmy år sen. Förra året fick han korthållare, en vit chokladkaka (ni vet dom där med nallarna på, så stod det "till någon speciell") och dom där kexen "jag älskar dig". Vi hade ju inte varit tillsammans så himla länge då. Men det har vi ju. Han önskar sig boxer och pikétröja, han behöver strumpor dessutom. Men det är väl inte super roliga presenter. Jag behöver lite tips.

Nej åter till pluggandet, matspjälkningsystemet och framför allt matspjälkningsenzymerna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Ägg i gröt är jättegott. Mer mättande och gröten blir krämigare! Introducerade denna gröt för min kompis idag och hon tyckte den var jätte, jättegod! =)

Anonym sa...

hahha kenny starfighter är så himla kul :D

Anonym sa...

Svar: Kokar upp 1 dl havregryn och knappt 2 dl vatten. När det börjat koka sänker jag till låg värme och kläcker i ett ägg. Vispar upp ägget genom att röra om ordentligt, sedan när det är en minut kvar av tillagningen häller jag i lite linfrön! Det är verkligen en supersmarrig gröt!

Anonym sa...

Ja lov är alltid skönt! :)

Anonym sa...

ge han ett papper där du lovar han att du flyttar därifrån och aldrig kontaktar han igen..tror han blir skit glad =)

..Carl-Astrid sa...

smart Cicci, nu kom jag på det.. en förlovningsring kanske... han har ju velat förlova sig ett tag nu..