lördag 21 februari 2009

tapeter...

renovering pågår i mitt sovrum just nu, jag deltar icke! Jag studerar istället och lagar mat åt dom osv.. gör sånt jag är bra på helt enkelt. Idag ska dom spackla en gång till över den gamla dörren (tror dom håller på just nu) och sen ska dom måla taket så dom kan spakla det (man måste tydligen måla innan man spaklar för annars fäster inte spaklet). Sen kommer vi till problemet, för att dom ska kunna göra klart måste det ju väljas tapeter. Jag hittade jätte fina för 349 kr/rulle, Jimmy tyckte dom var fina men att priset sög. Så drygt när man inte har någon bil, man behöver liksom åka och kolla flera gånger, tapeter är ett stort beslut. Svärmor anser att vi ska köpa några billiga reatapeter från rusta, det anser inte vi (skönt att vi är överens på någon punkt iaf). För hoppningsvis är sovrummet färdigt inom dom närmaste veckorna iaf, om vi nu kan bestämma tapet. Sen ska man ju köpa nytt överkast och kanske några andra gardiner, lull-lullet ni vet, men det får man väl ta när man har råd.

Sen är det bara den förbanade fitt-hallen kvar, vi har valt garderober nu. Har bestämt oss för att riva ut de gamla. Det blir standard garderoberna PAX från Ikea med snygga dörrar på. Men vi måste lägga nytt golv eftersom dom nya garderoberna är mindre än dom gamla, så det projektet är skjutet på framtiden lite. Tills pengarna räcker till....

5 kommentarer:

Anonym sa...

det är klart man kan :) de finns på Nelly.se , kram

lillagulliz sa...

coop bygg har snygga tapeter för 100kr/rullen. vi ska köpa våra sovrumstapeter där :)

..Carl-Astrid sa...

tycker vi har kollat där, hitta ingen som tilltala oss.. men vi får kolla igen.

Anonym sa...

åhhh renovering I love!

..Carl-Astrid sa...

om du visste hur rörigt vi har det skulle du inte säga samma sak, jag skickar ett mms till dig sen.. =)