tisdag 15 januari 2008

Äntligen

Nu börjar min lilla schlagerbög krypa ut ur sitt skal! 9 Februari drar cirkusen igång och 24 maj avslutas det i den stora finalen. Idag avslöjades vilka som blir jokrarna i årets tävling.

Niklas Strömstedt
Joker nr 1. Och jag funderar mest på om han inte var pensionär. Var vääääldigt länge sen han gjorde nått. Låten heter iaf "för många ord om kärlek" och jag tror det blir en smörig sörja.

Eskobar
Även Eskobar var det väääldigt länge sen dom släppte något. Låten heter "halleluja new world" och deras låtar brukar vara ganska bra så jag tror lite på Eskobar

Carola och Anderas Johnsson
Kan man inte helt ärligt förbjuda folk som varit med och vunnit 500 gånger från ställa upp igen. Jag vill aldrig mer se Carola i Mellon. Låten heter "one love" och kommer troligtvis vinna eftersom det är Carola sen floppar den på ESC

Amy Diamond
Jag har faktiskt ingen åsikt. Det kan kanske bli bra jag vet faktiskt inte. Låten heter "Thank you"

Vad underbart det känns att 2008s första schlagerinlägg är skrivet

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh nu har jag massor av åsikter jag med.

Niklas Strömstedt - Känns ju oerhört supertråkigt, liksom "tamtadam...nu ska vi avslöja jokern...det blir sveriges tråkigaste artist!" Okej nu var jag orättvis, tommy nilsson är tråkigare. Nej men lite trist och fantasilöst känner jag.

Eskobar - Jag gillar Eskobar och jag tror att det kommer vara en grymt bra låt! Men det känns LITE som att man vill ha 2008 års motsvarighet till The Ark (ja nu går ju inte ens eskobar och the ark att jämföras, men liksom lite o-schlager sådär...)

Carola och Andreas - Jag dööör fy fan vilken trist idé. Meningen var säkert att alla skulle tycka "åhhhh det kommer bli succeeeeeeeeeé!". Men det känns så...dött. Lisa, vi måste arbeta aktivt för att INGEN ska rösta på dessa två.

Amy Diamond - Alla vet att hon inte kommer vinna, Alla vet att hon är med för att man ska tänka "En sån modig liten flicka som vågar ställa upp i ett sånt här sammanhang", Alla vet att låten kommer låta exakt som hennes tidigare låtar, Alla vet att låten kommer spelas ett par veckor på Rix FM sen kommer den glömmas bort. Så varför är hon ens med?

Åhh jag känner att jag blev engagerad här...:P