lördag 19 juli 2008

100 frågor

Snott en lista från Sara:

1. Gillar du frågor? Ja.

2. Namn? LisaFisa dessutom har jag namnsdag imorn :P

3. Höger- eller vänsterhänt? Höger.

4. Humör just nu? Lite nedstämd

5. Favoritgodis? choklad...

6. Är det nåt du absolut inte äter? inälvsmat

7. Kläder just nu? linne och capribyxor från lindex

8. Musik just nu? ingen alls

9. Vad åt du senast? blåbärspaj, kanske inte känns helt i linje med min nya hälsostil men man måste få unna sig nått.

10. Vad sa du senast? "ha det bra, hej" till carro i telefon

11. Favoritkläder? min morgonrock

12. Favorit-hangout? hmm vet inte ens om jag har något

13. Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då? 'r ganska nöjd med denna tid som är nu

14. Sommarplaner? Mata tanter, torka gubbar i rumpan och hjälpa kärringar borsta tänderna. Med andra ord jobba...

15. Är du bra på matte? hyffsat

16. Fisk eller badkruka? jag vill inte visa mig i badkläder... så kruka..

17. Favoritfärg? blodrött

18. Saft eller alkohol? Bobs apelsinsaft

19. Längd och vikt? 173 cm lång och väga mig ska jag göra imorn..

20. Hur många kuddar sover du med? fyra

21. Favoritväder? jobbar jag kan regnet ösa ner, men är ja ledigt vill jag ha solsken

22. Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med? min sambo, mobilen och hmm en bra bok.

23. Spelar du nåt instrument? blockflöjt och piano

24. Morgon- eller nattmänniska? jag kan sova dygnet om

25. Sparare eller slösare? har minus 75 på kontot. Slösa men jag har bättrat mig, jag har börjat spara. Jimmy ska få en så fin julklapp

26. Vem är viktigast för dig? Min sambo

27. Gyllene regeln för dig? sätt i ny soppåse när du slängt den gamla och ta bort matresterna ur slasken när du diskat. tänk om min sambo kunde fatta dom bara...

28. Det bästa du vet? hmm oj svårt, känna sig rik efter lön och solen skiner

29. Bästa leksak? pratar vi om vibrerande leksaker då?

30. Bästa film? smala sussie så klart!!!

31. Tror på liv på andra planeter? Absolut.

32. Kommer ihåg din första kärlek? Japp.

33. Älskar du henne/honom fortfarande? Nepp.

34. Har några homosexuella vänner? hmm vet inte.

35. Tror du på mirakel? Ja.

36. Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid? tveksam

37. Ser du dig själv tolerant mot andra? tveksamt.

38. Ser du på kärleken som ett misstag? varför skulle jag göra det??

39. Hur många barn vill du ha när du blir stor? två-tre stycken

40. Framtidsdrömmar? renovera här, plugga, skaffa jobb, skaffa bebisar osv..

41. Bio eller promenad? bio är inte min grej

42. Är du åt höger eller vänster (politiskt sett)? höger

43. Glasögon, linser eller inget? Glasögon

44. Teknisk eller oteknisk? lagom

45. Är du kittlig? det är galet

46. Snarkar du? tyvärr

47. Stjärntecken? skorpion

48. Rädd för insekter? nej

49. Äckligaste insekten? vårtbitare

50. Största svaghet? dålig karaktär

51. Det här är jag bra på? det är mycket det

52. Musikstil? det mesta

53. Lyckotal? 6.

54. Favoritfilmgenre? Svenskt,

55. Bästa bok? i kind of love martina haag

56. Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? jag vet inte

57. Favoritord? relevant... älskar att skriva det till dom som har dyslexi, jag vet jag är elak

58. Vad vill du jobba som? Om jag det visste.

59. Chips, morötter eller godis? godis

60. Favorit pizza? köttfärs

61. Skriver du dagbok? blogg.

62. Sport, A-ekonomi eller barnprogram? det finns ju kvalitets program som är för barn tex alla astrid lindgrenfilmer, såg nyss karlsson på taket.

63. Namnsdagsdatum? har ju några namn men ja har imorn och på onsdag tror jag det va..

64. Har du nån flickvän/pojkvän? min lilla Fibb

65. Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? det finns planer på flera tattos

66. Födelsedag? 17 november.

67. Favoritchipssort? har inga favoritchips, inte så förtjust

68. Synliga ärr (antal)? en bunt ungefär

69. Din bästa vän (namn)? Carro barro bajskorv

70. Stökigt eller välstädat? min sambo är pedant och dammallergiker

71. Gungar du på stolen? nej

72. Hur många kusiner har du? några stycken orkar inte räkna, kanske 5

73. Detta gör mig argast? Folk som utnyttjar barn

74. Bästa årstiden? höst.

75. I julklapp önskar jag mig? En guldring till vänster ringfinger

76. Senap, ketchup eller inget på korven? sötstark senap och ketchup.

77. Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? man ska aldrig säga aldrig

78. Vilken hand håller du gaffeln i? det varierar

79. Är du helt dum i huvet? neeee

80. Är alla lika värda? jag är lite mer värd än er andra

81. Vad hänger på väggarna i ditt rum? en tavla som jimmy ärft av sin mormor, annars inget men vi ska tapetsera om här.

82. Vilken färg har du på tapeterna? gröna hemska, men man vänjer sig

83. Pasta, ris eller potatis? jag är helt klart för variation

84. Hur är din drömtjej/kille? En bättre version av mig

85. Vilket är bäst - Julafton eller din födelsedag? Julafton.

86. Ljust eller mörkt bröd till frukost? äter inte bröd till frukost

87. Vilken läsk är godast? trocadero

88. Vad gör du helst? Spenderar pengar

89. Den här frasen älskar jag att höra? "ne men är det inte den 27 de idag"

90. Hur många syskon har du? ett helt två halva.

91. Bäddar du din säng? ne det är oftast jimmy som gör det.

92. Bor du själv eller tillsammans med någon? om ni inte fattat det så bor jag med Jimmy

93. Är du allergisk mot något? ja det är jag

94. Är du mörkrädd? Lite.

95. Är du religiös? det skulle jag inte kalla det, men ja tror ju på nått

96. Tror du på astrologi? ja

97. Tror du på magi? hmmm

98. Släpar du fötterna efter dig? nee

99. Gympadojor, välpolerade skor eller sandaler? ballerina

100. Vad är du mest rädd för? Att inte vara nöjd med mitt liv när jag ska dö...

men en macka nu då och lite morgan pålsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

18. Bobs apelsin är ju den helt klart äckligaste! Smakar ju...fritids! :P

57. Relevant! Ja det är ju ett jävligt bra ord faktiskt!

Anonym sa...

Meh skojar du med mig! Jag har namnsdag idag och på onsdag ju!! :D