måndag 28 juli 2008

småland har fortfarande inga rastplatser...

i fredags bar det av mot småland, vi skulle åka direkt när jag slutade så det blev lite stressigt. Det var ju inte direkt kallt i fredags så det var ju inte så att man längta efter att sätta sig i en stekhet bil utan AC för att sitta där sen i fyra timmar. Men vi kom iväg vid kvart över två. Jimmy körde hela vägen och jag sov, mycket bra fördelning tycker jag. Vi stanna vid en rastplats innan jönköping, och det måste vara sveriges sämsta rastplats, ingen toalett!!

Vi kom väl fram mellan 18-19 på kvällen, då tog vi ett dop och sen åt vi lite korv. På lördagen var vi in till eksjö en vända och titta på en parad av spelande människor. Sen blev vi så rastlösa att vi åkte till A6 och gick i affärer. På söndagen åkte vi hem direkt när vi vaknat.

På lördag kväll var vi och hälsade på Jimmys faster, en skitsöt tant. Lite lätt dement men det gör mig inget jag är så van. Jag hörde iaf vad hon sa i skillnad från jimmys far som bara mumla och mutra på småländska hela tiden.

Jag tror jag är psykiskt allergisk mot smuts, jag måste verkligen vara det. Jag klarar inte sura disktrasor och mögliga duschdraperi. Jag mår verkligen dåligt av det. På lördagsmorgonen tog vi en dusch innan frukost, det skulle jag inte ha gjort. Golvet var svart inne i hörnet i duschen, på duschdraperiet var det 10-15 cm mögelkant längst ner, och värst av allt, på duschmunstycket var det en äcklig grön belägning. Jag kunde verkligen inte äta frukost efter det, tvinga ner en macka men det var sen allt.

På vägen hem bestämde vi oss för att ta en trevligare väg, så vi åkte via gränna. Det är en stad som är byggt i en bergslutning och allt lutar i 45%. Jag fick panik och vägrade parkera så vi bött förare mitt på vägen i Gränna. Vi köpte en polkagris, en tavla och varsin glass. Sen åkte vi igen.

Vi kom hem igår vid 15 tiden ungefär och vi var båda helt genom svettiga så det var bara rakt in i duschen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var i Småland var ni? Var det Nässjö eller?

Usch...jag hatar också smuts! Om det inte framgått...

..Carl-Astrid sa...

mittimellan nässjö och eksjö i ett litet område med 7 sommarstugor ungefär