torsdag 24 juli 2008

på balkongen..

här sitter jag på balkongen i bikini. Ganska skönt måste jag säga. Även fast det är skugga här nu så är det helt ok. Kommer göra lite ont i soltarmen när jag ska gå till jobbet sen. Men jag ska ju iaf jobba någon som är vettig i huvudet.

Imorn kommer lönen, det känns ju helt ok måste jag säga. Det har ju varit lite knapert senaste veckorna här. Visserligen är det ingen direkt fet lön som kommer men det är lika mycket jag kommer tvingas leva på sen när jag ska börja leva på csn. Det är snåla jävlar det.

Imorgon ska vi åka till småland, till jimmys far Ove. Jag är hemskt nervös och det lär ju inte bli mindre direkt. Sen jimmys mamma sa att han är knepig så har jag varit nästintill livrädd. Fast hon är ganska knepig hon med, så det jämnar ut sig.

Det är 30 mil ungefär dit, och vi ska åka direkt när jag slutat. Känns som vi kommer vara där jätte sent.

Nått intressant med det här är att igår när Jimmy pratade med sin far så bad han oss ta med egna lakan. Jag tycker det är lite underligt, "välkommna hit men jag tänker fan inte tvätta efter er". Är det bara jag som tycker det är konstigt?

Jag har ju bytt avdelning den här veckan och ska nu vara på den här i fyra veckor. Det är ganska stor skillnad mellan avdelningarna, den här är en demensavdelning och det andra är en multisjuksavdelning. På denna demensavdelning är alla ganska pigga, så det är inget speciellt tungt arbete men ljudet är förfärligt. Ljudnivån är som på ett dagis, man håller på att bli tokig. Av våra 11 boenden så är det 2 som gör ljud hela tiden, helt meningslösa ljud. Det går inte att få dom att sluta heller. Det finns ingen avknapp. Den ena sitter i rullstol så hon kan man köra in på rummet men det andra vandrar om kring hela tiden, ibland följer hon efter en tillochmed. Sen har vi ett antal som stressar upp sig och blir oroliga och inbillar sig saker så dom kan skrika bara av den saken skull. Sen har vi några som ställer samma fråga 7 gånger på en kvart. Är det någon som vet hur man stänger av? Kan man bara fokusera på nått annat så man inte hör? Meditation under arbetet kanske skulle vara nått. När dom här fyra veckorna har gått kommer jag vara redo att tas in någonstans.

Just nu längtar jag mest till på måndag, då ska jag storhandla. Det ska bli fantastiskt. Jag ska gå alldeles ensam på willys och handla. Det är nog bara jag i hela världen som uppskattar att storhandla på det här sättet. Men jag tycker det är underbart. Det enda som sen tar emot det är ju att lyfta in kassarna. Det känns så härligt sen när man tittar in i kylskåpet och ser att det inte är nått som saknas.

Sen känns det ju bra att ha mat hemma när vi får besök nästa vecka. Min syster, min bror och min systerdotter kommer hit på tisdag eller onsdag. Det ska bli trevligt.

ne ni nu ska jag nog ta och läsa lite... puss hej..

2 kommentarer:

Emma sa...

Jag jobbar ju oxå på en demensavdelning så jag känner igen det där. Tyvärr finns det ju ingen avknapp, men på "våra" pensionärer brukar det funka att säga till dom på skarpen att "nu får du sluta tjata". Nog för att dom är sjuka, men dom kan ju inte bete sig hur som helst.

Vi har oxå ganska blandat, vissa är superpigga och roliga, medan andra är i livets slutskede. Ganska kul faktiskt!

Anonym sa...

tvätta ,han kanske inte har så mycke sängkläder...