onsdag 9 juli 2008

Snattaren Lisa

igår sprang vi ner en vända till pekås, skulle ha lite lök och juice. Men ni vet hur det är, man hittar massa annat med. Vi tog ingen korg, utan bar allt i händerna eftesom vi inte skulle ha så mycket. tog två rödlökar i en påse och hängde runt handleden. När vi kom fram till kassan la vi upp allt på bandet, men lökarna hängde kvar. Jag betala och tog emot växeln med samma hand som lökarna hängde. Kassörskan såg inget och jag tänkte inte alls på det. Kändes som handväska som hängde där. Men så fort jag betalat så upptäkte jag mitt brott. Men då gällde det att hålla god min tills vi kom ut ur affärn.

Jag skäms inte ens för att jag snattat två rödlök på Pekås.....

2 kommentarer:

Carro the one and only sa...

haha tycker de lät som om du va riktigt vaken den där dagen men två lök är ju inte hela världen =)

Anonym sa...

Gud vad pinsamt...jag kan känna känslan man får när man precis betalat och är påväg därifrån och kommer på att man inte betalat för löken...så ska man leka oberörd och gå ut därifrån och se heeeelt oskyldig ut...