torsdag 31 juli 2008

Alla dessa gravida människor....

just nu är alla gravida och då menar jag verkligen alla. Det är inte bara ens kompisar, det är kompisars kompisar eller kompisars syskon osv. Ni hajjar vad jag menar, vart man än tittar ser man gravida människor.

Många är ju i min ålder, alltså 21-22. Och jag tycker dom är så unga, jag ser dom som ungdomar. Dom ska ju inte skaffa barn nu dom är som barn själva. Typ nästan ungefär iaf. Men själv anser jag mig vara fyllt mogen till att skaffa barn men det är ju jag det. Jag lär ju inte bli gammal, möglig och trist, och blir jag det märker jag nog inte av det själv.

Nu när alla gravida människor upptäkt att det är just gravida då verkar det bli sån stress, man springer på barnens hus i tredje månaden och kollar leksaker. Det finns två aspekter som talar emot detta, 1. det är 6 månader (ett halv jävla år) innan barnet ska komma ut och 2. är det någon som hört talas om nyföddingar som leker med bilbanor? Ta det lungt kvinnor och män. Jag känner folk vars barn dött under förlossningen eller som fått syrebrist och blivit skadade. Av den anledningen skulle jag aldrig våga köpa massor av kläder och sätta ihop spjälsäng osv förän det verkligen är dags. Syrran berätta att dom hade köpt ett enda plagg innan deras första barn föddes, och det var en sparkdräkt att ta hem honom i. Sen kommer ju farmor och mormor och fastrar och mostrar osv med en massa bebiskläder som dom sen vuxit ur på en månad eller två.

Själv skulle jag nog vara sugen från det att jag testar positivt att börja fixa men jag skulle hålla mig i skinnet tills verkligen sista månaden, för om något händer vill jag inte att det ska stå en barnvagn/spjälsäng som gapar tom här hemma. "Men det är ju min personliga åsikt...." (citat som bara Katrin förstår....)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet vad du menar! Verkligen ALLA är gravida eller har precis fött!
Dom sprider sig...
Yes jag förstår vad du menar. ;)