onsdag 2 juli 2008

konstiga händelser och drömmar

igår morse strax efter sju blev jag biten i armen. Fan va rädd jag blev då, det va inte gunnar utan en människa. Jag var på jobbet och det va inte Julia som jag jobbade med som tog en tugga heller utan en tant.
Fick vsa armen för sköterskan, som ringde till doktorn. Sköterskan erbjöd mig samtal osv. Men nog för jag blev chockad men jag kom över det på en halvtimme. Men enligt doktorn så hade jag stelkrampsskydd redan så det krävdes inga åtgärder.

Gud vad jag sovit gott i natt. Men jag drömde så konstigt. Vi va ute och åkte bil, vi någonstans mellan Sunne och Torsby (fråga inte varför), med i bilen var micke och jimmy. Det var jag som körde men jag tyckte ratten va så obehaglig att hålla i så jag hade en servett som var grön i mellan. Men så fladra den till och den fasta i växelspaken som var bara en vajer. Jag tappar kontrollen på bilen och vi krockar. Alla klarar sig oskadda förutom mitt vänstra ringfinger som är avslitet. Vi fick panik och visste inte hur vi skulle ta oss hem. Min tanke var att jag ringer Carro, hon kan hämta oss, för hon är gravid så hon är iaf nykter. Men den apan har stängt av telefonen. Vi funderar en stund tills jag kommer på att jag har hennes föräldrars nummer. Så jag ringer dom och vips är vi där. Så är vi där ett tag. Carros pappa tar hand om fingret som blev över och lägger det i badrummet. Både jag och Carros mamma försöker förklara att han kan likaväl slänga det för det har man ingen nytta av nu. Sen försöker jag få tag på carro igen men fortfarande avstängt så ringer jag hennes sambo istället. Men han svarar stressat att han inte har batteri, och när jag ändå snabbt försöker förklara att jag saknar ett finger hör jag hur telefonen dör.
Sen vakna jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, bet hon hårt alltså?

Är det vänster ringfinger som man har vigselring på? I så fall kanske det var nån bröllopsdröm...hohoho...